BeverageDaily notează că PepsiCo va continua să crească prețurile gustărilor și băuturilor sale cu încredere, în ciuda unor discuții din partea analiștilor cu privire la elasticitățile care rămân la minime istorice, deoarece inflația continuă să strângă consumatorii în general, dar în special în magazinul alimentar.
Compensarea costurilor
Pentru a compensa costurile cu mărfurile care se așteaptă să crească în perioada adolescenței înalte pentru anul, gigantul CPG a introdus o nouă serie de creșteri de prețuri la începutul celui de-al patrulea trimestru, a declarat ieri directorul financiar și vicepreședintele Hugh Johnston analiştilor de investiții în timpul convorbirii companiei privind veniturile din al treilea trimestru.
Acestea urmează o creștere medie de 12% în al doilea trimestru, 10% în primul trimestru și 7% în al patrulea trimestru al anului trecut.
El a adăugat că compania ar putea crește din nou prețurile, având în vedere puterea performanței produselor sale și dorința aparentă a consumatorilor de a absorbi creșterile.
„Încă cred că suntem capabili să luăm orice preț de care avem nevoie”, a spus el, menționând că, deși PepsiCo este acoperită cu aproximativ șase până la nouă luni – ceea ce este în concordanță cu practicile anterioare – ar putea fi încă afectată anul viitor de situația extrem de volatilă. ciclul mărfurilor.
Johnston nu a făcut previziuni cu privire la anul următor, observând că climatul macroeconomic rămâne foarte imprevizibil, chiar dacă a existat o oarecare scădere a prețurilor la anumite mărfuri, iar coșul PepsiCo este bine diversificat, astfel încât ar trebui să aibă spațiu de operare în portofoliul său, chiar dacă există dramatice. țepi în câteva locuri.
„Bunătățile accesibile și micile momente de plăcere”
Evaluarea sa despre capacitatea PepsiCo de a continua să crească prețurile după cum este necesar, fără consecințe din partea cumpărătorului se bazează pe „elasticitatea relativ scăzută” în curs, în ciuda rundelor anterioare de creșteri de preț.
În ceea ce privește inflația, CEO-ul Ramon Laguarta a adăugat că se așteaptă ca tendința ascendentă să continue, dar crede, de asemenea, că poziționarea multor produse PepsiCo ca răsfățuri accesibile le va ajuta să le protejeze de orice retragere a consumatorilor.
„Categoriile noastre par să crească mai repede decât alimentele și alimentele cresc mai repede decât cele nealimentare. Nu cred că asta se va schimba”, a spus el. Cu toate acestea, el a adăugat: „Am văzut, cred, că deliciile la prețuri accesibile și micile momente de plăcere continuă să fie o stare cheie de nevoie [pentru] consumatorii de astăzi și categoriile noastre joacă în spațiu. Cred că ar trebui să presupunem că va continua, în ciuda tuturor suișurilor și coborâșurilor.”
În ciuda optimismului lui Laguarta cu privire la perspectivele pe termen lung ale PepsiCo și capacitatea de a compensa inflația prin stabilirea prețurilor și de a câștiga în continuare cotă de piață, el a avertizat că viitoarele trimestre ar putea să nu fie la fel de pozitive ca cele mai recente ale companiei.
Optimism prudent
Optimismul prudent pentru trimestrele următoare se bazează pe inovație, promoții și branding. El a descris creșterea cu 16% a vânzărilor organice a companiei și creșterea de 14% a câștigurilor pe acțiune în valută constantă de bază în trimestrul al treilea ca fiind „excepționale”, dar, de asemenea, s-ar putea să nu fie sustenabilă în trimestrele următoare, având în vedere prețurile pe care compania le adoptă.
Totuși, a spus el, „aspirăm să ne batem pe termen lung cât mai multe trimestre posibil”.
El a sugerat că acest lucru ar putea fi posibil datorită, în parte, investițiilor sporite ale PepsiCo în inovare, promoții și construirea mărcii - toate acestea creând valoare în ochii consumatorilor, făcând mai ușor justificarea prețurilor mai mari.
Gestionarea unui lanț de aprovizionare din ce în ce mai complex
Varietatea crescută de produse, arome suplimentare și dimensiunile ambalajelor adaugă complexitate lanțului de aprovizionare într-un moment în care acesta poate fi încă tensionat, dar Laguarta rămâne încrezătoare că extinderea portofoliului este decizia corectă pentru a stimula vânzările și implicarea consumatorilor.
El a explicat că PepsiCo va gestiona costurile suplimentare și aprovizionarea, aplecându-se mai mult în formate în care are venituri mai mari pe litru sau pe kilogram și trecând pe canale unde poate lua mai ușor preț, deoarece consumatorul are așteptări diferite de preț.
El a remarcat, de asemenea, că compania se concentrează pe digital, ceea ce îi oferă mai multă agilitate pentru a se ajusta după cum este necesar, în funcție de piață și de răspunsurile consumatorilor.
Cu această strategie în vigoare și poziția pozitivă continuă a PepsiCo în ochii consumatorilor, compania și-a ridicat optimist îndrumările pentru întregul an, astfel încât acum se așteaptă ca veniturile organice pentru anul să crească cu 12% -- de la 10% -- și câștigurile sale. pe acțiune să crească cu 10% -- de la 8%.