168
Întrucât costurile pentru materiile prime, salariile și transporturile au crescut semnificativ, gigantul alimentar și băuturi PepsiCo declară că este nevoit să își mărească prețurile anul viitor. Consumatorii vor accepta să plătească mai mult pentru mărci precum Pepsi, Lay’s și Quaker, crede multinaționala, ai căror oficiali sunt citați de RetailDetail.
Pepsico va crește prețurile la gustări și băuturi răcoritoare în al patrulea trimestru al acestui an și în primul trimestru al anului viitor, a declarat pentru Bloomberg directorul financiar Hugh Johnston, într-un interviu.
Producătorul se bazează pe mărcile sale puternice și pe puterea inovatoare pentru a crea o creștere suplimentară, în ciuda acestor prețuri mai ridicate.
„Bilanțul consumatorilor este în general destul de sănătos în zilele noastre”, crede directorul financiar, ceea ce înseamnă că poate face față unui anumit nivel de creștere a prețurilor.
„Suntem încă o achiziție relativ ieftină, relativ convenabilă. Va atinge bunurile de folosință îndelungată cu mult înainte să ne lovească. ”
PepsiCo nu este în niciun caz singurul producător de alimente care a anunțat creșteri de prețuri: Coca-Cola și Procter & Gamble, de exemplu, au făcut deja acest lucru. Costurile în creștere pentru materiile prime, salariile și transportul sunt principalele motive.
Acum, când oamenii lucrează mai des în afara casei, PepsiCo vede că comportamentul consumatorului se normalizează treptat.
Consumul în aer liber crește puternic și se apropie de nivelul anului 2019. Există, totuși, un nou obicei care persistă: oamenii iau micul dejun acasă mai des, ceea ce avantajează vânzarea de fulgi de ovăz ca opțiune sănătoasă.
PepsiCo a avut un trimestru excelent, cu o creștere organică de 9%. Această cifră ar fi putut fi chiar mai bună dacă producătorul nu s-ar fi confruntat cu unele blocaje în lanțul de aprovizionare: uneori a existat o lipsă de sticle PET și aluminiu pentru conservele de băuturi răcoritoare. Pentru întregul exercițiu financiar, producătorul se așteaptă acum la o creștere de 8%.