Știri

223

Performanțe peste așteptări pentru Nestle

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Grupul alimentar Nestlé a declarat că se așteaptă ca vânzările de bază să crească cu aproximativ 5% și o marjă în general stabilă în acest an, după ce cererea puternică, împreună cu creșterea prețurilor, au ajutat creșterea să se accelereze înaintea așteptărilor în trimestrul al patrulea, informează ESMagazine.

Vânzările de bază sau organice, care exclud fluctuațiile valutare și achizițiile, au crescut cu 7,5% anul trecut, în fața unei previziuni de 7,1% dintr-un sondaj al analiștilor realizat de companie, datorită unei crEșteri de 7,2% în trimestrul al patrulea, producătorul Nescafé instant cafeaua a spus într-o declarație.

Creșterea investițiilor de creștere

„În 2021, am rămas concentrați pe executarea strategiei noastre pe termen lung și pe intensificarea investițiilor de creștere, în același timp, navigând în provocările lanțului global de aprovizionare”, a comentat Mark Schneider, directorul executiv al Nestlé.

Sub presiunea costurilor ridicate pentru materiile prime, energie și transport, marja de profit operațional subiacent a scăzut ușor la 17,4% în 2021, de la 17,7% în 2020, reflectând întârzierile între inflația costurilor și acțiunile de stabilire a prețurilor.

„Am limitat impactul inflației excepționale a costurilor printr-un management diligent al costurilor și prin stabilirea prețurilor responsabile”, a adăugat Schneider. „Creșterea solidă a câștigurilor pe acțiune de bază demonstrează rezistența modelului nostru de creare de valoare”.

Creșterea costurilor

Companiile de bunuri de larg consum s-au confruntat cu o creștere a costurilor pentru mărfuri, energie, transport și forță de muncă, ceea ce a determinat săptămâna trecută compania Unilever să avertizeze asupra profitabilității, deoarece se luptă să ridice prețurile suficient pentru a compensa costurile mai mari.

La Nestlé, creșterea organică a vânzărilor a fost determinată de volume mai mari și de o creștere cu 3,1% a prețurilor în al patrulea trimestru, față de 2,1% în trimestrul al treilea, deoarece grupul transferă costuri mai mari.

Ea a spus că se așteaptă ca vânzările organice să crească cu aproximativ 5%, menținând în același timp o marjă de profit operațională subiacentă între 17,0% și 17,5% în 2022. De asemenea, a spus că se așteaptă ca vânzările organice să crească cu 4-6% pe termen mediu.

Profitul net la Nestlé a crescut cu 38,2% la 16,9 miliarde CHF (16,15 miliarde EUR), ceea ce a determinat compania să propună un dividend majorat de 2,80 CHF pe acțiune, în creștere de la 2,75 CHF pentru 2020.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2