PiațăȘtiri

171

Piata apelor minerale, creordm;teri cu doua cifre

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Dupa o usoara crestere in 2012, piata apei minerale a revenit din nou pe un trend descendent, in principal din cauza vremii. Un alt factor care ameninta categoria sunt marcile private ale retailerilor care castiga teren prin preturile mai mici si costurile reduse de promovare. Desi piata a inregistrat o scadere, multi producatori mari raporteaza rezultate bune pe 2013 si afiseaza un ton optimist atunci cand vorbesc despre prognozele de business pentru anul acesta, vizand cresteri de doua cifre. Totodata, acestia spera la un avans al consumului de 5-7%, ajutat de sezonul de vara. Piata apelor imbuteliate a inregistrat in 2013 o scadere de aproximativ 8% comparativ cu anul anterior, potrivit estimarilor producatorilor de profil. Si datele furnizate de Societatea Nationala a Apelor Minerale SNAM confirma declinul pietei, volumul de apa imbuteliata la sursele SNAM in 2013 fiind de 691.000 de litri, cu 14% mai putin decat in 2012 cand au fost imbuteliati 789.000 de litri. O mare parte dintre producatorii de profil au sfidat declinul pietei inregistrand performante bune pe 2013 - atat cresteri in volum, cat si in valoare. In spatele acestor cresteri sunt investitii semnificative in ambalaje, rebrandinguri si promovare. In anul 2013 am inregistrat o performanta volumetrica litri n.r. in crestere cu 15,3% fata de 2012, asociata cu o crestere valorica de 14,8%, intr-un context economic dificil, a declarat Adrian Diaconescu, managerul comercial al companiei AzugaWaters producatorul brandurilor Perla Covasnei, Covasna Taramul Apelor si Azuga Apa de Izvor . Si Valvis Holding, imbuteliatorul Aqua Carpatica, a avut o evolutie buna, inregistrand o crestere de aproximativ 50% in perioada mentionata, potrivit declaratiilor lui Dan Ghejan, Director Comercial. Apa plata este principalul driver de volum, in special ambalajele de 2 litri si 0,5 litri. Pentru anul acesta pastram aceleasi segmente de piata in care am performat, strategia fiind aceea de consolidare, a precizat acesta. Mai multe, pe www.magazinulprogresiv.ro

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2