Repere

148

Piata berii este dominata de marcile romanesti

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Berea se numara printre putinele domenii in care brandurile romaneordm;ti ?si-au pastrat suprematia, chiar daca au ajuns in portofoliul unor giganti internationali. Marci precum Timiordm;oreana sau Ursus, cu sute de ani vechime, sau Silva ?si Ciuc, ceva mai tinere, continua sa se gaseasca pe rafturile magazinelor ?si sa-?si dispute o industrie care se apropie de 2 mld. euro. Romanii beau bere romaneasca, este evident, dintr-o singura privire aruncata asupra cotelor de piata din industria berii. ... Intre trasaturile specifice sectorului berii identificam moordm;tenirea ?si traditiile locale ca fenomen pe care il regasim puternic ?si in Romania. Iubitorii de bere sunt ataordm;ati de marcile locale ?si chiar daca incearca ?si marci internationale, cei mai multi dintre ei se regasesc in valorile marcilor romaneordm;ti, spune Mihai Barsan, vicepreordm;edinte de marketing al Ursus Breweries. Ursus, companie cu o cifra de afaceri de 288 mil. euro anul trecut, are in portofoliu braduri precum Timiordm;oreana, Ursus, Ciucaordm;, compania fiind cel mai mare jucator de pe piata berii in functie de cifra de afaceri raportata in 2012, afirma Ziarul financiar. Cea mai veche marca din portofoliul Ursus ?si probabil cea mai veche bere din Romania este Timiordm;oreana, a carei istorie incepe in 1718, cand printul Eugen de Savoia a ridicat prima fabrica de bere din Romania in Timiordm;oara. Fierbatoria de bere, cum se numea la acea vreme, trebuia sa suplineasca lipsa de apa potabila, dar ?si sa ajunga la trupele austriece ramase dupa ce au eliberat cetatea Timiordm;oarei de sub ocupatie otomana. In 2012 Timiordm;oreana, bere pozitionata pe segmentul mainstream, a fost cel mai vandut brand de bere din Romania, potrivit datelor oferite de compania de cercetare de piata Canadean. Timiordm;oreana sau Timi, dupa cum ii spun reprezentantii companiei, i?si mentine pozitia de lider de mai multi ani, dupa cum arata studiile de piata existente la acea data. Spre exemplu, in perioada ianuarie - iunie 2011 brandul din portofoliul SABMiller fusese cel mai vandut in consumul casnic retail in valoare , conform datelor GfK Romania. In urma cu 135 de ani a aparut brandul Ursus, in prezent pozitionat pe segmentul premium. Istoria Ursus a fost strans legata de istoria oraordm;ului Cluj pana recent, cand a fost daramata fabrica in care a fost produs brandul inca de la inceputuri. Initial, in 2010, aceasta a fost inchisa de catre proprietari, grupul sud-african SABMiller, iar ulterior daramata. In 1892 apare reteta berii Ciucaordm;, care in 2004 este integrata in portofoliul Ursus Breweries ?si care din aprilie 2005 este distribuita la nivel national. Ceva mai tinere sunt brandurile, Silva, Ciuc ?si Bucegi, care astazi sunt in portofoliul Heineken Romania, cu afaceri de 265 mil. euro in 2012. In 1974 aparea Silva, produsa initial in cantitati mici, cu ingredienrte importate, fiind destinata exclusiv exportului. Abia in 1989 a ajuns sa fie comercializata la nivel regional ?si apoi national. In acela?si an, la Miercurea Ciuc a inceput sa fie produsa berea Ciuc, care pana in 1989 a avut o distributie regionala limitata la judetele Mureordm;, Bacau, Covasna ?si Harghita. Imediat dupa Revolutie, Ciuc ajunge sa fie distribuita regional. Povestea berii Bucegi a inceput in 1980, atunci cand Centrala Berii din Romania a decis sa produca o bere nationala care sa le inlocuiasca pe cele importate. In acea perioada, berile cu distributie locala erau cele care dominau piata, iar Bucegi a devenit unul dintre putinele branduri cu distributie nationala. Chiar ?si dupa 1990 au continuat sa apara branduri care s-au impus pe piata berii, unul dintre exemple fiind Bergenbier, lansat in 1994. In prezent, Bergenbier a ajuns in portofoliul canadienilor de la Molson Coors. Mai multe, pe www.zf.ro

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2