PiațăȘtiri

208

Piața globală a alcoolului și-a revenit puternic în 2021

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Berea, cidrul, vinul și băuturile spirtoase au revenit pentru a atinge sau depăși nivelurile din 2019 din punct de vedere al valorii: deși sunt încă sub nivelurile pre-pandemie în termeni de volum, se arată într-o analiză publicată de BeverageDaily.

Valoarea globală a băuturilor alcoolice a crescut cu +12% anul trecut, ajungând la 1,17 trilioane de dolari, compensând pierderile din valoarea pandemiei de -4% în 2020, potrivit noilor date de la IWSR Drinks Market Analysis, bazate pe 160 de țări.

Volumul total de alcool a crescut cu +3% în 2021, după pierderi de -6% în anul precedent. IWSR estimează o creștere anuală compusă a volumului de puțin peste +1% pentru băuturile alcoolice totale în următorii cinci ani, pe măsură ce restricțiile Covid continuă să se reducă.

„Ultimele noastre date arată semne încurajatoare pentru recuperarea continuă a băuturilor alcoolice”, spune Mark Meek, CEO la IWSR Drinks Market Analysis.

„Piața a revenit mult mai repede decât se aștepta și, în termeni de valoare, 2021 este acum peste 2019. Premiumizarea continuă fără încetare; comerțul electronic de băuturi alcoolice continuă să crească, deși într-un ritm mai moderat; iar tendința spre moderare continuă, produsele fără/scăzut de alcool înregistrând o creștere continuă de la o bază relativ scăzută.

„În ciuda provocărilor actuale și viitoare ale industriei – întreruperile continue ale lanțului de aprovizionare, inflația, războiul în Ucraina, revenirea lentă a retailului turistic la nivelurile de dinainte de 2019 și politica Chinei de zero Covid – băuturile alcoolice se află într-o poziție puternică”.

Tendințe

”Premium-izarea” continuă fără încetare pentru băuturi spirtoase și vinuri la nivelul de preț premium și superior. Se estimează că băuturile spirtoase Premium-plus (la preț de 22,50 USD +) vor crește cu peste +50% în valoare în America 2021–26; peste +40% în Africa și Orientul Mijlociu; peste +20% în Europa și puțin sub +20% în Asia-Pacific.

De fapt, cel mai mare factor determinant al valorii băuturilor alcoolice în următorii cinci ani va fi creșterea băuturilor spirtoase naționale premium și mai sus în Asia-Pacific.

La nivel global, vinul din banda de prețuri premium și peste (10 USD+) a crescut cu +12% în valoare anul trecut și se estimează că va crește cu +16% în 2021-2026.

Între timp, categoria fără/scăzut de alcool a crescut cu peste +10% anul trecut și va continua să crească în următorii cinci ani, deși de la o bază relativ scăzută, notează IWSR. Creșterea notabilă anul trecut a venit din segmentul băuturilor spirtoase fără alcool din Marea Britanie: volumul a crescut cu peste +80% în 2021, după ce s-a triplat în 2020.

În viitor, berea fără alcool va adăuga cel mai mare volum segmentului global fără/scăzut în următorii cinci ani.

Bere

Berea a revenit puternic pe câteva piețe majore odată cu încetarea restricțiilor Covid și se estimează că va adăuga o valoare semnificativă alcoolului total al băuturilor în următorii cinci ani, în special în Asia-Pacific și Africa, care împreună vor adăuga aproape 20 de miliarde de dolari la categoria de bere prin 2026.

Creșterea continuă a volumului va fi observată în Brazilia; va continua revenirea puternică în Mexic și Columbia, începută anul trecut; și va exista o oarecare redresare în China.

Spirtoase

Volumul băuturilor spirtoase a crescut cu +3% în 2021, iar valoarea a crescut cu +15%. Creșterea a fost determinată în primul rând de o mișcare către produse de ultimă generație și prepararea de cocktailuri acasă în timpul blocajului.

IWSR estimează că volumul băuturilor spirtoase va crește cu +5% și valoarea cu +15% (2021–26).

Whisky-ul, care deține aproximativ un sfert din volumul global de băuturi spirtoase (excluzând băuturile spirtoase naționale, cum ar fi baijiu, soju și shochu), este de așteptat să înregistreze o creștere a volumului de +23% și o creștere a valorii de +29% în următorii cinci ani.

Creșterea va continua pe cele mai mari piețe globale de whisky din India și SUA. Categoria de whisky din India va înregistra o creștere a volumului de +23% (2021–26). În SUA, până la sfârșitul acestui an, whisky-ul va fi mai mare decât vodca ca volum – pentru prima dată în aproape două decenii.

Creșterea globală a volumului va continua și în aproape toate celelalte subcategorii de băuturi spirtoase în următorii cinci ani, inclusiv gin (+24%), coniac (+23%) și rom (+13).

Anul trecut a înregistrat o creștere mai mare decât cea așteptată a băuturilor spirtoase pe bază de agave, care se estimează că va produce creșteri semnificative ale valorii globale 2021-2026, la +67%.

În SUA – cea mai valoroasă piață din lume pentru băuturi spirtoase pe bază de agave – categoria va deveni mai mare ca valoare în dolari decât whisky-ul american până la sfârșitul acestui an. În Marea Britanie, cea mai valoroasă piață a categoriei din Europa, băuturile spirtoase pe bază de agave se estimează că vor crește cu peste +88% în valoare 2021-2026, deși de la o bază relativ scăzută.

Vin

Volumul global de vin liniștit a scăzut cu -2% anul trecut, dar valoarea a crescut cu +5%.

Câștiguri demne de remarcat în vinuri au fost observate în categoria spumante, deoarece consumatorii au revenit la ocaziile de sărbătoare în plină forță odată cu ridicarea restricțiilor Covid.

Șampania a înregistrat o creștere a volumului de +24% anul trecut, iar alte vinuri spumante au crescut cu +7,5%.

În următorii cinci ani, se estimează că categoria globală de vinuri va continua pe traiectoria sa de scădere a volumului pe termen lung (-1%, 2021-2026), dar va înregistra câștiguri de valoare de +5%.

Alcool RTD

RTD-urile au fost o categorie remarcabilă în timpul pandemiei, crescând în volum cu +14% în 2021, pe lângă creșterea de +26% în 2020.

După volum, categoria este acum aproximativ o treime din dimensiunea categoriei globale de băuturi spirtoase, precum și a categoriei globale de vinuri. La nivel global, produsele RTD sunt de așteptat să crească cu +44% în volum și cu +51% în valoare în următorii cinci ani.

Creșterea categoriei va continua pe cele mai mari piețe RTD din lume, SUA și Japonia. În Japonia, categoria RTD este de așteptat să se extindă în volum cu mai mult de +30% în următorii cinci ani, determinată în special de băuturile alcoolice aromate (FAB).

Propulsată de seltzers puternici, categoria RTD din SUA a înregistrat o creștere continuă a volumului cu +15% anul trecut. Creșterea valorii (+22% anul trecut) va începe să depășească creșterea volumului în SUA, pe măsură ce categoria se maturizează și RTD-urile bazate pe băuturi spirtoase la prețuri mai mari câștigă acțiune pe piață.

La o rată de creștere mai mică decât în ​​anii precedenți, se așteaptă ca volumele de seltzer din SUA să le depășească pe cele ale vinului plat în următorii doi ani.

Tendințe de consum

Fiind cea mai puțin afectată generație de restricțiile pandemice, Millennials a condus anul trecut revenirea consumului global.

„Acești consumatori (acum cu vârsta cuprinsă între 25 și 40 de ani) sunt mai aventuroși decât generațiile mai în vârstă și, având puterea lor semnificativă de cheltuire și concentrarea pe „mai puțin, dar mai bun”, ei tind să cumpere mai multe produse premium”, notează IWSR.

„Millennialii și, în unele cazuri, generația Z sunt printre cei care cheltuiesc cel mai mult vin pe piețe precum Australia, Suedia, SUA și Marea Britanie. Rămâne de văzut dacă această tendință continuă, guvernele retrăgând pachetele de sprijin Covid și un creșterea probabilă a ratei șomajului pe multe piețe.”

Alte tendințe de consum care afectează această categorie sunt concentrarea asupra sănătății și bunăstării – cum ar fi moderația – precum și interesul pentru calitatea ingredientelor, sustenabilitate și egalitatea socială.

Între timp, interacțiunile online – fie prin intermediul rețelelor sociale, fie prin cumpărarea de alcool online – continuă să modeleze piața: comerțul electronic global cu alcool a continuat să crească anul trecut (+16% în valoare 2020–2021), deși acesta a fost într-un ritm mai lent decât lovitul pandemiei. 2020 (+45% în valoare 2019–2020).

„Rămân provocări, inclusiv dacă barurile și restaurantele vor continua să atragă consumatorii care s-au simțit confortabil cu comerțul electronic și consumul la domiciliu; dacă consumatorii vor accepta creșteri de preț pentru mărcile lor preferate; și dacă inflația și problemele legate de lanțul de aprovizionare vor determina consumatorii să comercializeze în jos și să graviteze spre produse locale, mai degrabă decât cele importate”, a spus Meek. „Trăim într-o epocă a incertitudinii, iar acestea sunt ape neexplorate pentru industrie.

„Cu toate acestea, așa cum am văzut în crizele anterioare, acesta este un sector industrial foarte rezistent.”

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2