233
Potrivit raportului MarketsandMarkets, „Piața produselor cu alge - Prognoza globală până în 2026 "este estimată la 4 milirde de euro în 2021 și se estimează că va ajunge la 5,8 miliarde de euro până în 2026, înregistrând un CAGR de 6,3% în perioada de prognoză.
Algele posedă proprietăți care le fac utile să fie încorporate în produse finale diversificate, cum ar fi înghețate, prăjituri, agenți anti-obezitate și anti-diabetici, ingrediente pentru hrana acvatică, pastă de dinți și creme hidratante; cultivarea lor folosind atât practicile agricole, cât și cele de acvacultură fac ca algele să fie unice printre alte produse agricole.
Algele sunt versatile în mod unic, deoarece produsele derivate din alge își găsesc aplicarea în mai multe industrii, cum ar fi produsele alimentare și băuturile, hrana pentru animale, produsele nutraceutice și suplimentele alimentare, îngrijirea personală și farmaceutice. Se așteaptă ca acesta să fie un motor major pentru creșterea pieței produselor cu alge.
Segmentul de produse alimentare și băuturi, după aplicație, este prognozat să asiste la o creștere semnificativă în perioada prognozată.
Ingredientele pe bază de alge au o largă aplicare în industria alimentară ca agenți de texturare și stabilizare, agenți de îngroșare și agenți de gelifiere și ca suplimente pentru sănătate.
De exemplu, proprietatea de îngroșare a alginatului este utilă în sosuri, siropuri și toppinguri pentru înghețată. Alte produse care pot fi îmbogățite cu alge includ produse lactate (cum ar fi smântână, lapte de ciocolată, brânză) sushi și gelatină. Pigmenții precum clorofilele, carotenoizii și ficobiliproteinele se aplică și ca coloranți alimentari naturali.
Regiunea nord-americană domină piața produselor cu alge, cu cea mai mare pondere în 2021. Industriile în creștere, cum ar fi alimentele și băuturile, suplimentele nutraceutice, farmaceutice și dietetice, au contribuit semnificativ la creșterea pieței produselor cu alge din America de Nord.
Creșterea populației din țară este un alt factor care se așteaptă să crească cererea de produse din alge. O creștere a consumatorilor conștienți de sănătate a condus la utilizarea crescută a lipidelor, cum ar fi omega-3 în produse nutraceutice și suplimente alimentare, care a oferit o oportunitate de piață pentru produsele omega-3 pe bază de alge.
Potrivit sursei citate, raportul include strategiile de marketing și dezvoltare ale companiilor de top, DSM (Olanda), BASF (Germania), DuPont (SUA), Cargill (SUA), E.I.D Parry (India), Corbion (Olanda) și Cyanotech Corporation (SUA).