Pornind de la realitatea existenței miturilor de brand în mediul online și nu numai,KFC România a realizat primul studiu pe acest subiect în rândul consumatorilor.
Demersul a avut ca scop identificarea celor mai frecvente zvonuri, credințe sau suspiciuni și măsura în care acestea au un impact asupra fanilor, în funcțiede profilul socio-demografic, afinitatea de brand și comportamentul de consum.
Pentru că în ADN-ul brandului KFC există o strategie de comunicare transparentă și #pebune, cu informații reale din restaurante,a apărut o nevoie reală de business în a identifica miturile și a le combate în noua campanie- KFC Freshly Prepared, care evidențiază adevărul despre brand.
Mituri despre KFC
Atât pe plan local, cât și internațional, KFC respectă o serie de standarde de înaltă calitate în ceea ce privește produsele și serviciile puse la dispoziția fanilor din întreaga lume, oferindu-lecea mai bună experiență a gustului de pui #pebune. Cu toate acestea, KFC a devenit de multe ori subiect de discuție în media și social media,unde cele mai frecvente mituri sunt:
Studiu cantitativde percepție
Studiul a fost realizat de agenția de cercetareKantar Insights Romania, la cererea KFC România, pe un eșantion de 499 de respondenți – femei și bărbați, cu vârste între 18-59 ani, din mediul urban mediu și mare, cunoscători ai brandului.
O primă concluzie este că mituriles-au dovedit a fi credibile într-o măsură mai mare în rândul consumatorilor ocazionali/non-consumatorii, comparativ cu cei care aleg KFC cel puțin o dată pe lună, și că acestea funcționează, cel mai probabil, ca bariere împotriva alegerii brandului:
Campania KFC Freshly Prepared
Având în vedere aceste rezultate, precum și alte informații false din mediul online, brandul lansează noua campanie - KFC Freshly Prepared - prin care își propune să demonteze miturile care circulă pe internet. Acest demers important de business este realizat printr-o producție-experiment inedită, un nou conținut de brand, de tipmockumentary, care aduce în atenția consumatorilor adevărul #pebune despre KFC:
„Fake news, mituri, zvonuri – ne confruntăm de mult timp cu aceste probleme, însă, odată cu extinderea internetului și creșterea vitezei de propagare a știrilor, brandurile au devenit o țintă constantă a informațiilor false.
Cu precădere în sectorul de food, vorbim de o sensibilitate aparte având în vedere impactul direct care există în relație cu consumatorii. Asistăm la un fenomen internațional, cu atât mai mult cu cât KFC este un brand de tradiție, prezent în peste 135 de țări.
Am identificat de-a lungul timpului diverse mituri pe care astăzi ne propunem să le adresăm transparent și #pebune, așa cum comunicăm de fiecare dată. Pentru toți cei sceptici în legătură cu produsele noastre, cei curioși să știe cum se prepară puiul lor preferat sau cei care evitau KFC din diverse motive, lansăm o nouă campanie inedită prin care demontăm toate aceste mituri.
O producție-experiment, cu personaje reale și situații pline de umor, un conținut video de brand care va răspunde la toate întrebările despre KFC”, a declarat Monica Eftimie, Chief Marketing Officer, Sphera Franchise Group.
Producția-experimentde tip mockumentary prezintă un fost intern la KFC care încearcă să deschidă un nou restaurant în București – AltKFC. El pune în aplicare toate miturile care circulă pe internet despre brand, în totală contradicție cu realitatea universului KFC.
Acest conținut va fi disponibil pe canalul de YouTube KFC România, începând cu 19 august, ora 18.00, iar ulterior noi episoade vor fi redate către publicul larg, în fiecare joi după-amiază, timp de o lună de zile.
În plus, pentru a susține demersul transparent și creativ al campaniei, KFC România deschide în perioada 19-22 august, în intervalul orar 11:00 – 23:00, o locație tip muzeu (KFC pop-up store) în care consumatorii se vor bucura de o experiență inedită de brand și vor avea ocazia să vadă această producție-experiment în avanpremieră.