214
Unilever își încălzește congelatoarele de înghețată și reformulează produsele pentru a rezista la temperaturi mai ridicate pentru a ajuta la combaterea emisiilor, informează FoodNavigator.
20 %!
Jurnaliştii care vizitează centrul său global de cercetare şi dezvoltare de la Colworth Science Park din Marea Britanie, supranumit „casa spirituală a îngheţatei”, au auzit că îngheţata contribuie la 20% din emisiile de GES ale Unilever. Aproximativ jumătate din aceasta provine din aproape trei milioane de dulapuri pentru înghețată, pe care le închiriază vânzătorilor din întreaga lume.
Gigantul FMCG și-a luat angajamentul de a fi net zero în lanțul său valoric până în 2039. Prin urmare, a pus la cale un plan de a lansa dulapuri de congelare care economisesc energie. A lansat două teste – una care sa încheiat deja în Germania; cu un al doilea pilot care urmează să urmeze în Indonezia anul viitor, cu scopul de a reduce consumul de energie și emisiile de gaze cu efect de seră cu aproximativ 20-30% per congelator.
Cu un standard actual al industriei pe multe piețe de -18°C, ambiția Unilever este de a muta temperatura congelatoarelor sale de vânzări cu amănuntul la -12°C pentru a îmbunătăți eficiența energetică și a reduce emisiile de gaze cu efect de seră, într-o mișcare care speră că va stimula industria. - schimbare largă.
Aceste încercări, a explicat acesta, reprezintă primul pas în explorarea și înțelegerea performanței produsului înghețatei Unilever și a consumului de energie al congelatoarelor la temperaturi mai calde de -12°C, în condiții de viață reale. Odată ajunse în lanțul rece, congelatoarele Unilever tind să reziste peste 10 ani. Se speră că frigiderele mai calde vor dura mai mult.
De 20 de ani
Directorul R&D Unilever Ice Cream, Andrew Sztehlo, a declarat că compania lucrează de aproape 20 de ani pe mai multe unghiuri pentru a face congelatoarele sale mai eficiente din punct de vedere energetic. „Primul lucru pe care l-am început în 2008 a fost schimbarea de la frigidere care nu respectă gazele cu efect de seră la hidrocarburi.
Acum 90% dintre dulapurile noastre de pe piață sunt agenți frigorifici mai buni și cumpărăm dulapuri noi în fiecare an. În același timp, am lucrat și la proiectarea acelor dulapuri pentru a le face astfel încât să consume mai puțină energie. Acum folosesc cu peste 40% mai puțină energie decât în 2008. În ultimii 3-4 ani am lucrat la încălzirea produselor noastre.”
Matt Close, președinte Ice Cream, Unilever, a declarat: „Acești piloți vor oferi informații valoroase despre cât de multă energie putem economisi și despre modul în care produsele noastre de înghețată funcționează în congelatoare mai calde, pentru a ne asigura că livrăm aceeași înghețată cu un gust excelent.
Căutăm în mod activ să colaborăm cu parteneri din toate sectoarele de înghețată și produse alimentare congelate pentru a conduce schimbări la nivelul întregii industrie, astfel încât impactul pozitiv colectiv este mult mai mare.”
Înghețatele trebuie redezvoltate pentru a suporta frigiderele mai calde
Dar există o captură. Pentru a asigura aceeași calitate a înghețatei și aceeași experiență pentru consumator, produsele trebuie reformulate pentru a rezista la temperaturi mai ridicate.
„Am lucrat la microstructură și matrice pentru a obține structuri mai bune la temperaturi mai calde, astfel încât să putem aduce acest plan împreună și să rezulte în cele din urmă la mai puțină energie”, a dezvăluit Sztehlo.
Testul de piață din Germania a strigat o reducere de energie de 24%. „Produsul încă s-a vândut”, a spus el. „Calitatea era încă acolo.”
De asemenea, compania va avea nevoie de alții să facă același lucru, dacă, de exemplu, un comerciant cu amănuntul stochează înghețate non-Unilever într-un frigider mai nou de -12°C.
Se speră că alți producători de înghețată îi vor urma eforturile de reformulare.
„Ne-ar plăcea să lucrăm în parteneriat cu industria”, a spus Close. „Suntem cu adevărat deschiși la modul în care facem asta împreună, mai degrabă decât să fie specific Unilever... dar sunt primele zile.”
Interesul crescând al consumatorilor pentru durabilitate a condus deja la gama de înghețată vegană a Unilever, care reprezintă acum mai mult de 10% din vânzările sale. De asemenea, a experimentat practici agricole regenerative pentru a limita impactul asupra mediului al efectivului său de lapte.
Aditivi inovatori
Inițiativele includ introducerea de aditivi inovatori pentru hrana animalelor pentru a reduce generarea de metan pe măsură ce vacile își digeră alimentele și trecerea gunoiului de grajd prin digestoare și separatoare pentru a reduce emisiile de metan și a crea resurse precum energie și îngrășăminte.
Planul de congelare cu economisire a energiei a fost de lungă durată. Dar Close a adăugat că este o inițiativă oportună, care va afecta atât clienții de retail ai Unilever, cât și consumatorii finali.
„Am depus multă muncă și știm exact care este afirmația corectă din punct de vedere al atractivității consumatorilor dintr-un cabinet energetic mai scăzut”, a spus el.
„Oamenii sunt foarte îngrijorați de consumul de energie, iar comercianții noștri sunt de asemenea. Comercianții noștri sunt îngrijorați să pornească dulapurile. Ne place ca ei să pornească dulapurile la începutul sezonului, iar semnalele pe care ni le transmit în acest moment sunt că sunt îngrijorați de prețul energiei”.