PiațăȘtiri

198

Profit record pentru Carrefour, în 2021, pespective optimiste pentru 2022

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Potrivit European Supermarket Magazine, Carrefour a declarat că privește 2022 cu încredere, după ce cel mai mare retailer alimentar din Europa a livrat un flux de numerar record de 1,23 miliarde EUR și o creștere cu 7,7% a profitului operațional pentru 2021.

Impulsul pozitiv va continua

Președintele și directorul executiv Alexandre Bompard a declarat că generarea de numerar va rămâne peste 1 miliard de euro în 2022 și un impuls comercial bun va continua, în ciuda presiunii inflaționiste.El a mai spus că va dezvălui noul său plan strategic pentru grup în toamnă.

Rezultatele puternice și generarea de numerar au permis Carrefour să ofere investitorilor o creștere a dividendelor cu 8% la 0,52 EUR per acțiune și să lanseze un nou plan de răscumpărare de acțiuni de 750 de milioane EUR pentru 2022.

"Este un moment interesant pentru noi, cu un nou plan în toamnă. Avem mare încredere pentru acest an", a spus Bompard analiştilor.

Numerarul este, de asemenea, cheia pentru planurile retailerului francez de alimente de a intensifica expansiunea comerțului digital fără resursele financiare suplimentare care ar fi fost la îndemână dacă două legături planificate anul trecut nu ar fi eșuat – unul cu Couche-Tard din Canada și unul cu Auchan din Franța. .

Performanță anuală

Carrefour a raportat o creștere cu 7,7% a profitului operațional recurent în 2021 la 2,27 miliarde EUR la cursuri de schimb constante, determinată în special de piața sa centrală franceză.

Performanța a reflectat reduceri de costuri și vânzări în 2021, care au crescut cu 2,3% pe o bază similară, până la 81,25 miliarde EUR, cu creșterea cotei de piață în țări cheie precum Franța, Brazilia și Spania.

În Franța, unde Bompard a făcut ca relansarea vânzărilor slabe la magazinele de hipermarketuri să fie o prioritate, profitul operațional a crescut cu 20% la 757 milioane EUR din vânzări care au crescut cu 1,8%.

Carrefour a declarat că se așteaptă ca operațiunile sale franceze să își îmbunătățească în continuare marja operațională la 3% din vânzări pe termen mediu, de la 2,1% în 2021.

Economii

Odată cu accelerarea inflației, Carrefour a spus că va intensifica economiile de costuri. Totodată, și-a ridicat obiectivul de reducere a costurilor la 2,7 miliarde de euro pe o bază anuală în 2021-2023 de la o țintă inițială de 2,4 miliarde de euro, după ce a realizat economii de 930 de milioane de euro în 2021.

Carrefour se află în ultima etapă a unui plan de cinci ani lansat în ianuarie 2018 pentru a reduce costurile și a stimula investițiile în comerțul electronic pentru a îmbunătăți profiturile și vânzările, deoarece încearcă să abordeze rivalii online precum Amazon.com Inc și discounterii precum Lidl și necotate. retailer Leclerc.

Bompard, pe care Carrefour l-a renumit în mai 2021 pentru a conduce încă trei ani, lucrează la un nou plan strategic și efectuează o evaluare a activelor ca parte a procesului.

În noiembrie, Carrefour s-a angajat să cheltuiască 3 miliarde de euro între 2022 și 2026 pentru a intensifica expansiunea digitală, unul dintre pilonii viitorului plan strategic.

Acțiunile Carrefour au câștigat cu 7% până în acest an, dar se tranzacționează în continuare cu 20% sub nivelul lor când Bompard a preluat controlul în iulie 2017.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2