243
După cum informează RetailDetail, anunțarea închiderii unui centru de distribuție în Nivelles provoacă greve în întregul lanț de aprovizionare al Carrefour Belgia. Ca urmare, comerciantul cu amănuntul trebuie să se ocupe de rafturile goale din supermarketurile sale ca urmare. Francizii sunt supărați, politicienii valoni cresc presiunea.
Greve de solidaritate
Săptămâna trecută, știrea a lovit din senin: Kuehne + Nagel, un subcontractant logistic pentru Carrefour Belgia, vrea să-și închidă depozitul din Nivelles.
Furnizorul de servicii logistice nu poate face ca centrul de distribuție - pe care l-a preluat de la Carrefour în 2005 - să fie rentabil și dorește să livreze produse alimentare uscate de la Kontich și produse alimentare proaspete de la Kampenhout. Există o amenințare de concediere colectivă pentru 549 de angajați.
Vestea a dus la reacții acerbe. La Nivelles, angajații și-au dat imediat locurile de muncă, iar colegii din alte centre de distribuție urmează exemplul din solidaritate.
Greve au izbucnit și la Kontich, Sint-Katelijne-Waver și Willebroek. Consecințele au fost rapid vizibile: rafturile sunt la fel de bune ca goale în supermarketurile Carrefour, în toate departamentele: alimente, proaspete, congelate ...
Sindicatele au decis să rămână în grevă până când va avea loc o întâlnire între sindicate și guvernul valon. Conflictul devine și politic, deoarece Carrefour ar avea acum doar centre de distribuție rămase în nordul țării.
Ministrul valon al economiei, Willy Borsus, așteaptă un semnal de la retailer: „Carrefour este foarte prezent în Valonia. Nu-mi pot imagina că nici măcar nu are un centru logistic în Valonia, în timp ce mulți dintre concurenții săi au. Guvernul valon este gata să se mobilizeze toate eforturile sale începând de săptămâna viitoare ”, a declarat el duminică dimineață pentru RTBF.
Conflictul nu este deloc pe placul francizaților independenți din Carrefour, care reprezintă mai mult de jumătate din cifra de afaceri la retailerul alimentar. Își văd clienții plecând la concurență și se tem de imaginea lanțului de retail.
Aplsia, asociația comercianților cu amănuntul independenți, subliniază faptul că antreprenorii care sunt acum obligați să-și obțină aprovizionarea în altă parte nu pot ajusta prețurile de vânzare din magazinele lor. Organizația regretă lipsa de comunicare a Carrefour de la anunțul Kuehne + Nagel și se bazează pe o soluție rapidă și eficientă.
"Încercăm să minimalizăm impactul asupra clienților noștri", a răspuns purtătorul de cuvânt al Carrefour, Aurélie Gerth, care nu a putut să comenteze în continuare conflictul social.