Creordm;terea cererii la nivel mondial necesita echilibrarea atenta a cererii ?si ofertei, potrivit Raportului Tetra Pak - Indexul Lactatelor 2014 Consumul global va creordm;te cu 36% pana in 2014, inregistrandu-se o diferenta tot mai mare intre pietele de lactate dezvoltate ?si cele emergente Bucuresti 1 octombrie 2014 - Tetra Pakreg;, lider mondial in furnizarea de solutii pentru procesarea ?si ambalarea produselor alimentare, lanseaza astazi cel de-al 7-lea raport Indexul Lactatelor. Raportul subliniaza oportunitatile ?si provocarile pe care le creeaza cererea tot mai mare la nivel global, care, conform estimarilor, va depa?si oferta disponibila in urmatorul deceniu. Compania a declarat ca atat producatorii de pe pietele de lactate mature cat ?si cei din pietele emergente trebuie sa stabileasca un echilibru atent intre cerere ?si oferta, pentru a-?si asigura un succes sustenabil in afaceri. Raportul Indexul Lactatelor realizat de Tetra Pak arata ca cererea globala de lapte va creordm;te cu 36% in urmatorii zece ani, in mare parte datorita creordm;terii populatiei, prosperitatii ?si urbanizarii in Africa, Asia ?si America Latina. Cu toate acestea, cererea ?si oferta de lapte se afla intr-un dezechilibru la nivel mondial - cererea din ce in ce mai mare din pietele emergente nu va putea fi sustinuta din productia interna, in vreme ce pietele de lactate dezvoltate ce produc un surplus de lapte se confrunta cu provocari privind concurenta pentru exporturi ?si un consum intern in scadere. Dennis Jouml;nsson, Preordm;edinte ?si CEO al Grupului Tetra Pak, a comentat:Creordm;terea semnificativa preconizata a cererii la nivel mondial reprezinta o mare oportunitate pentru companiile de lactate din pietele dezvoltate de a exporta lapte praf sau produse lactate lichide UHT pe pietele in creordm;tere. Cu toate acestea, pentru a asigura succesul pe termen lung, aceordm;ti producatori trebuie sa gaseasca un echilibru intre caordm;tigurile rapide obtinute din exporturi ?si necesitatea de a continua sa creasca pe pietele interne. Acesta a adaugat,Intre timp, companiile de lactate trebuie sa faca fata provocarii de a garanta o aprovizionare sustenabila cu lapte de buna calitate pe pietele de import tinand pasul cu cererea in creordm;tere. Piete precum China ?si Arabia Saudita realizeaza acest lucru prin mai multe metode: creordm;terea investitiilor in fermele de lapte de la nivel intern, stabilirea de parteneriate cu producatorii straini consacrati ?si diversificarea ofertei cu produse cu valoare adaugata. In principiu, acestea sunt masuri care contribuie la realizarea unui echilibru esential in vederea asigurarii la un viitor sustenabil al industriei laptelui. Editia din acest an a raportul include studii de caz despre trei piete - China, Statele Unite ale Americii si Germania. Oportunitati de export ?si pentru Romania Cea de-a saptea editie aRaportului Indexul Lactatelorofera o perspectiva noua companiilor producatoare de lactate din Romania, care se vor confrunta in curand cu eliminarea cotei de lapte si cresterea concurentei la nivel european. Avand in vedere noul context european, respectiv eliminarea cotei de lapte, una dintre optiunile pe care Albalact le are in vedere este explorarea unor piete noi. Studii precum Tetra Pak - Indexul Lactatelor ne ofera informatii valoroase despre tendintele industriei laptelui la nivel global si perspective de crestere pentru procesatori pentru anumite tipuri de produse si in anumite tari si regiuni. Avem un potential de crestere, asadar analizam si alte oportunitati de a ne extinde operatiunile in viitor.,declara Irina Mandoiu, Director Comercial Albalact. Pana la finalul anului, piata laptelui procesat va creordm;te cu 3.2% fata de 2013 Conform datelor Compass 2014, categoria totala de lapte simplu continua tendinta de scadere in 2014, aspect determinat de scaderea volumelor mari de lapte neprocesat. In schimb insa, cantitatile de lapte procesat sunt estimate a creste pana la finele anului 2014 cu aproximativ 3,2% fata de anul 2013. Desi laptele pasteurizat detine volume considerabil mai mari in cadrul categoriei de lapte procesat, se asteapta o crestere mai mare in cazul laptelui UHT ultrapasteurizat , cu un procentaj dublu fata de cresterea inregistrata de laptele pasteurizat. Unul dintre principalii factori care contribuie la dezvoltarea segmentului de lapte UHT ramane in continuare laptele distribuit in programul Laptele si cornul, care reprezinta aproximativ 45% din volumele totale. In acelasi timp, laptele UHT sub marca de producator este estimat sa creasca cu aproximativ 16%, de la 24% in categorie in 2013 la aproape 27% in 2014. Categoria de lapte pasteurizat este estimata de asemenea a creste pana la finele anului 2014 cu aproximativ 2% fata de anul trecut. Volumele cele mai mari raman in laptele la ambalaj de carton, cu o cota de cca 74% din total lapte pasteurizat, in crestere volumica de 5% fata de 2013. Cititi mai multe despre acest studiu Tetra Pak, inclusiv editiile anterioare la:www.tetrapak.com/dairyindex NR: Pentru o buna vizualizare a graficelor, dati click pe imagini DESPRE TETRA PAK Tetra Pak este liderul mondial in solutii de procesare, ambalare ?si distribuire a produselor alimentare lichide. Lucrand indeaproape cu clientii ?si furnizorii noordm;tri, oferim produse sigure, inovatoare ?si in armonie cu protectia mediului inconjurator, care satisfac in fiecare zi cerintele consumatorilor din peste 170 de tari. Avand aproximativ 23000 de angajati in peste 80 de tari, noi credem in asumarea cu responsabilitate a pozitiei de lider in industria de profil, pentru crearea unei creordm;teri profitabile in armonie cu protectia mediului inconjurator ?si cu o buna conduita sociala. Motto-ul nostru PROTEJEAZAtilde; CE E BUNtrade; reflecta viziunea noastra de a oferi alimente sanatoase ?si disponibile oriunde. Mai multe informatii despre Tetra Pak sunt disponibile pewww.tetrapak.ro