Comunicat Strategiile investitionale aplicate anul trecut au determinat atingerea unei cote de piata de 87% in industria de retail. Compania fondata in 1991 cu capital integral austriac este astazi principalul furnizor si integrator de solutii IT pentru industria de retail si cea alimentara din Romania, avand sediul in Bucuresti si filiale in Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi, Brasov si Republica Moldova Chisinau . RBC a inregistrat la finalul anului 2013 o cifra de afaceri de 15.6 milioane euro. RBC a inregistrat o crestere ambitioasa ce a avut la baza, in toti cei 23 de ani, din momentul lansarii unei afaceri de familie pana la a deveni un nume important in industria furnizarii de solutii IT, un cuvant-cheie: investitiile. Andrei Bojita, CEO RBC explica: O crestere sanatoasa presupune investitii vizibile. Nu e o noutate, este o realitate, pe care noi, cei de la RBC, am imbratisat-o 100%. si iata ca rezultatele sunt pe masura: am largit portofoliul de solutii oferite clientilor nostri si astazi putem vorbi despre RBC IQ, care inglobeaza o suita de aplicatii ce sintetizeaza mai multe bune practici necesare nevoilor de business ale clientilor nostri; dintre acestea putem enumera Blink, RetailIQ, ProdActionIQ, EtIQette, ScaleIQ, LogIQ. In plus, am dezvoltat tot cursul proceselor interne, investind in automatizari si, odata cu acesta, am crescut masiv echipele, cu accent in zona de software development. De alfel, RBC a deschis anul trecut si reprezentanta RBC Chisinau, o consecinta a bunului mers al afacerii si un raspuns la nevoia de a livra solutii cat mai complexe in Republica Moldova. Aceasta a fost strategia aleasa de RBC, ce a vazut potentialul pe termen mediu al acestei piete, dar si pentru a fi cat mai aproape de clienti. RBC se poate mandri cu o retea de service ce numara 50 de specialisti angajati in cadrul companiei, alaturi de care lucreaza 20 de firme partenere. Compania raspunde prompt oricarei solicitari si in prezent se gaseste, prin punctele de service, la o distanta de maximum 50 -100 de km de orice client. Cifra de afaceri inregistrata la finalul anului 2013 a fost de 15.6 milioane euro, ce inseamna o crestere de 6% fata de 2012 si depaseste estimarile initiale. Pentru anul in curs, se preconizeaza o crestere a cifrei de afaceri de 12% - 14%. In plus, s-a notat si o largire a cotei de piata in retail - s-a atins impresionanta cifra de 87% market share, datorita performantei foarte bune a lanturilor Mega Image, Profi, Auchan si Carrefour, precum si deciziei lantului Selgros de a inlocui o solutie POS existenta cu una mult mai performanta, livrata de partenerul RBC, Wincor Nixdorf. In plus, s-au deschis 89 de magazine folosind solutia proprietara RBC - RetailIQ. In total, putem spune ca RBC a ajutat clientii sa-si deschida in 2013 un numar de peste 300 de magazine! Reprezentantii companiei estimeaza ca in industria alimentara s-a pastrat cota de piata, chiar daca au lipsit proiecte majore. 2013 a adus cu sine investitii si prin largirea portofoliului de parteneri, ce a inclus pana acum peste 15 branduri internationale, renumite tehnologic, cum sunt Motorola, Wincor Nixdorf, Fujitsu, Bizerba, Microsoft. Incepand cu anul trecut s-au semnat parteneriate noi:Mondini- leader in sisteme de packaging avansate;Symphony EYC- solutii de category management, merchandising management, customer marketing si loyalty;Fujitsu Service Center- RBC este acum centru de service autorizat Fujitsu;UBS- sisteme de etichetare si tiparire de etichete in mediu industrial;Online Software AG- solutii avansate de digital signage. De asemenea, in anul 2013 RBC a extins portofoliu de solutii proprii prin achizitia unei participatii majoritare intr-o companie de software din Timisoara, ce a fost rebranduita RBC Logistic Solutions. Produsul principal al acestei companii este o suita matura de aplicatii WMS Warehouse Management Solutions , cu care compania adreseaza verticala de Logistica si Distributie. Avansul cifrei de afaceri RBC in 2013 s-a datorat si castigarii de noi clienti.Tchibo, Jumbo, Jysk, Selgros, Continental, Yazaki, Trelleborg, Emerson,Lukoil, Heineken, Noriel, Lacto Food, Covalactsunt cateva nume importante. Pentru acestia se livreaza solutii si servicii din tot portofoliul RBC, cu un plus in zona de mobilitate industriala, IP dezvoltat de catre companie si solutii Wincor Nixdorf. 2014 va inseamna continuarea investitiilor: extinderea de functionalitati pentru aplicatiile proprietare RBC IQ - exista un roadmap clar, la nivel de trimestru, la care se adauga permanent cerinte din partea clientilor - pregatirea pentru piata vorbitoare de limba rusa, precum si intarirea capabilitatilor de reporting prin finalizarea unui modul de Business Intelligence BI . Andrei Bojita, CEO RBC a adaugat: Avem in vedere extinderea si in alte zone din Balcani, de aceea cercetam atent si alte piete, pentru a vedea daca raspund nevoilor noastre si ale clientilor nostri. Pentru mai multe informatii despre produsele si serviciile RBC, va invitam sa accesatiwww.rbc.com.ro