177
Consumatorii își temperează dragostea pentru alimentele zaharoase, precum și pentru băuturile cu zahăr, ca răspuns la recomandările globale pentru limitarea caloriilor din zaharuri adăugate. De fapt, un studiu recent, denumit ” The evolution of sugar reduction”, și întocmit de divizia de cercetare a companiei Cargill, a constatat că 80% dintre respondenți au spus că încearcă să limiteze sau să evite zaharurile în general.
Discuții și în România
Studiul citat mai sus afirmă că sunt mulți factori care contribuie la această schimbare a comportamentului. Un astfel de factor este mesajul asistenței medicale globale, care leagă consumul excesiv de zahăr, obiceiurile alimentare proaste și un stil de viață sedentar de obezitate și alte probleme de sănătate. Acesta a stârnit accentul pe stiluri de viață mai sănătoase și pe o alimentație ”curată”.
La rândul lor, agențiile guvernamentale și parlamentarii au adoptat, de asemenea, legi care vizează zahărul. Inclusiv în România se discută la modul instituționalizat, despre reglementarea utilizării zahărului în Industria alimentară, inclusiv, sau mai ales, în băuturile răcoritoare.
În alte zone geografice, cum ar fi Statele Unite, noile reglementări federale impun includerea de zaharuri adăugate pe etichetele privind fapte nutritive. De asemenea, unele orașe, state și țări impun acum o taxă pentru produsele cu conținut ridicat de zahăr, precum băuturile răcoritoare. Însă, în timp ce Statele Unite și cele din Uniunea Europeană sunt pe calea cea bună, îngrijorarea pentru adăugarea de zahăr în alimente și băuturi este o problemă globală în creștere.
Multe autorități locale au prelungit datele de conformitate pentru modificările aduse etichetelor cu zaharuri adăugate și fibre dietetice, pentru a oferi mai mult timp producătorilor pentru a revizui ghidurile cu privire la regulile odată finalizate și care trebuie puse în aplicare. cu 10 milioane de dolari sau mai mult în vânzări anuale de produse alimentare.
Impozitarea zahărului, între ipocrizie și necesitate
Impozitele pe băuturile zaharoase au un impuls important al discuțiilor, în întreaga lume. Însă, experții au opinii amestecate, dacă taxele pe zahăr sunt o idee bună sau nu. Un motiv este că legătura dintre băuturile zaharoase și obezitatea nu este concludentă, deoarece mulți alți factori pot juca un rol în determinarea unei persoane să crească în greutate.
Detractorii au denunțat impozitele ca fiind impuse pentru a furniza o sursă de venit, mai degrabă, decât ca un efort legitim de reducere a consumului de zahăr. Cu toate acestea, în timp ce studiile continuă să examineze impactul aportului de zahăr asupra sănătății pe termen lung, este probabil că aceste taxe vor continua să câștige teren.
Conexiunea dintre zahăr și sănătate
Constatările științifice actuale și acțiunile de reglementare susțin percepțiile consumatorilor existente, conform cărora zahărul dăunează sănătății. Creșterea în greutate este cea mai citată problemă de sănătate atribuită consumului excesiv de zahăr, de către consumatori, dar alți factori, precum îngrijorarea în ceea ce privește diabetul și sentimentul general că mai puțin zahăr este mai sănătos și mai bun pentru copii, sunt de asemenea elemente importante pentru consumatori.
Unele dintre aceste probleme câștigă relevanță pentru consumatori, deoarece sunt direct afectați de problemele de sănătate personală, precum diabetul. Conform constatărilor din cercetările proprii ale Cargill privind tendința ”etichetei curate” și percepțiile consumatorilor, aceștia se concentrează pe reducerea zahărului din cauza credinței generale că este mai sănătos (36%), deoarece încearcă să slăbească (19%) și copiii din gospodărie despre care spun că nu doresc ca aceștia să aibă prea mult zahăr la dispoziție (23%).
Impactul asupra băuturilor
A spune că aceste tendințe au un impact asupra mărcilor și achizițiile de produse, poate fi o subestimare. Cercetările continuă să arate că reducerea zahărului este printre cele mai importante cereri ale produselor solicitate de consumatori. Motivația de a reduce zahărul în dieta lor îi determină pe consumatorii din Uniunea Europeană să întreprindă o serie de acțiuni, după cum urmează:
-49% spun că elimină anumite alimente și băuturi din dietele lor
-34% citesc eticheta nutrițională, pentru a alege sucurile cu mai puțin zahăr
-23% folosesc îndulcitori cu conținut scăzut de calorii în loc de zahăr
-22% trec de la băuturi calorice la opțiuni scăzute și fără calorii
Acestea fiind spuse, mulți consumatori au, de asemenea, o opinie mixtă despre îndulcitori cu conținut scăzut și fără calorii, deși 26% dintre consumatori consideră acum că acești îndulcitori îi ajută să-și reducă inclusiv consumul de zahăr.
O furtună perfectă pentru procesatori
Pe măsură ce dezbaterea cu privire la zahăr este în centrul atenției, companiile încearcă să reformuleze produsele existente și/sau să introducă noi opțiuni cu conținut scăzut de zahăr sau fără zahăr. Deși există un număr tot mai mare de ingrediente noi disponibile, întrebarea persistentă pentru formulatori este: ”Ce ingredient ar trebui să folosesc?” Nu există niciun răspuns clar, deoarece nu există o soluție de dimensiuni unice.
Formulatorii s-au bazat pe zahăr pentru o varietate de funcții, de la gust și textură, la vâscozitate. Aceasta este o comandă cu pretenșii ridicate pentru orice ingredient. În plus, ceea ce funcționează bine într-un tort ar putea să nu fie cel mai bun pentru un produs lactat sau pentru o băutură răcoritoare. Apoi, atunci când vine vorba de reducerea zahărului în produse, anumite categorii de alimente par a fi mai importante decât altele.
De exemplu, consumatorii sunt mai puțin îngrijorați de conținutul de zahăr din produsele indulgente, cum ar fi bomboanele, dar categoriile precum băuturile răcoritoare și alimentele pentru copii se află pe primele linii ale controlului zahărului. Acest lucru este probabil mai mare în rândul părinților, 73% dintre consumatori care spunând că au copii în gospodărie și notând că acordă atenție zahărului în alimentele pentru aceștia.
Cine este consumatorul de sucuri cu un conținut redus de zahăr?
Reducerea zahărului este o preocupare din ce în ce mai mare pentru consumatorii din multe grupuri demografice diferite. Iată câteva informații despre ceea ce este important pentru ei:
• Mai mult de jumătate dintre femei (52%), spun că încearcă să-și reducă aportul de zahăr.
• Milenienii exprimă o îngrijorare tot mai mare în ceea ce privește conținutul de zahăr, în special în produsele orientate către copii.
• Baby Boomers ating această vârstă când încep să simtă efectele unei diete sărace și sunt motivați să aducă îmbunătățiri care să mențină sănătatea bună, pe măsură ce îmbătrânesc.
• Opt din zece consumatori spun că își asumă mai multă responsabilitate pentru sănătatea lor, față de zece ani în urmă.
• Șase din zece consumatori consideră zahărul negativ, dar totuși preferă în mare parte gustul zahărului, decât îndulcitorii artificiali.
• În general, alimentația sănătoasă este importantă pentru toți acești consumatori care caută reducerea zahărului, dar gestionarea greutății este probabil un motivator de top.
Anatomia unei categorii: băuturile răcoritoare
Băuturile răcoritoare au fost în centrul dezbaterii despre conținutul de zahăr încă de la început. Dar, în consecință, categoria este cu mult înaintea curbei, în ceea ce privește formularea produsului cu zahăr redus. Potrivit Innova Market Insights, conținutul de zahăr influențează majoritatea deciziilor consumatorilor de a achiziționa o băutură răcoritoare: Din lansările de produse din 2019, cu o cerere de reducere a zahărului, 23% au făcut parte din categoria băuturi răcoritoare.
Atenția asupra băuturilor răcoritoare a ajutat la dezvoltarea și interesul pentru îndulcitorii de intensitate ridicată de la fabricarea de stevia. În ultimii ani, stevia a fost folosită tot mai mult în alte categorii de băuturi, cum ar fi băuturile apele aromate.
Potrivit Innova, 25% din lansările globale de produse pentru băuturi includ îndulcitori pe bază de stevia, ceea ce îl face cel mai utilizat îndulcitor alternativ din categorie. Produsele de generație următoare utilizează amestecuri de extracte de stevia și eritritol, care pot asigura o potrivire mai strânsă așteptărilor gustului consumatorilor, din aceste formulări de produse.
Găsirea furnizorului de soluții
Mărcile care se reformulează cu succes, se bazează pe furnizori cu experiență în spațiul de reducere a zahărului. De aceea, căutați un furnizor cu experiență profundă în dezvoltarea produselor de reducere a zahărului și cu un portofoliu larg de soluții, pentru reducerea zahărului. Așadar, alegeți un partener cu experiență în aplicații, o istorie lungă și experiență cu servicii tehnice și aplicații de prim nivel.
Nu uitați că autoritățile fiecărei țări schimbă destul de des reglementările privind etichetarea nutrițională, inclusiv pentru băuturi, cu scopul de a ajuta consumatorii să ia decizii mai sănătoase și mai informați, atunci când cumpără produse. Noua etichetă crește accentul pe dimensiunile de servire, numărul de calorii și include o nouă linie pentru zaharuri adăugate.
Următoarele categorii de produse vor avea cel mai mare impact. Drept urmare, furnizorii de ingrediente cresc provocarea cu inovații în tehnologiile de îndulcire, care ridică ștacheta și produc răcoritoare care nu numai că au un nivel mai redus de zahăr și calorii, dar au și un gust excelent.
Dacă reformulați...
Nu uitați că, în general, consumatorii devin mai educați în ceea ce privește alimentația și sănătatea, dar ei sunt încă informați greșit despre îndulcitori și, probabil, nu cunosc amploarea noilor ingrediente și îndulcitori naturali pentru reducerea zahărului, așa că rămâne o oportunitate educațională cheie. Ceea ce spun consumatorii că vor și ceea ce cumpără de fapt, nu sunt întotdeauna în sincronizare.
Astfel, experții recomandă acum că brandurile ar trebui să abordeze reducerea zahărului având în vedere mai mulți factori, cum ar fi o înțelegere profundă a ceea ce caută consumatorii lor în produsul lor special. Odată ce un brand decide să ofere o opțiune scăzută sau fără zahăr, producătorul ar trebui să acționeze pentru a răspunde așteptărilor gustului, în timp ce utilizează ingrediente care oferă un apel simplu, potrivit pentru etichete.
Cel mai bine este să fii cât mai clar și transparent, cu privire la eforturile tale de reducere a zahărului (ce ingrediente folosești și de ce), astfel încât consumatorii să înțeleagă raționamentul din spatele schimbărilor ingredientului. În cele din urmă, probabil că vă vor mulțumi pentru asta, cu încredere continuă și achiziții repetate.