216
Federația Germană pentru Publicitate (ZAW) a înăsprit și mai mult codul de conduită pentru publicitatea alimentară adresată copiilor, a declarat luni Ministerul Alimentației și Agriculturii (BMEL), citat de Reuters.
Începând cu 1 iunie, noul cod se va aplica reclamelor pentru copiii cu vârsta sub 14 ani și tuturor formelor de mass-media, inclusiv televiziunii, platformelor online și social media, potrivit BMEL.
Anunțurile destinate copiilor pentru alimente bogate în grăsimi, zahăr și sare vor fi restricționate semnificativ. Ministerul a menționat că nu vor mai fi permise evidențierea calităților nutriționale pozitive dacă reclamele apar în contextul programelor pentru copii sau dacă acestea sunt destinate direct copiilor.
Conform noilor reguli, comercializarea alimentelor pentru copiii cu vârsta mai mică de 14 ani din Germania nu va mai avea voie să evidențieze calități nutriționale, dacă „nu se recomandă consumul excesiv ca parte a unei diete echilibrate”, conform ZAW.
Nu vor fi permise mesaje precum „adăugarea de vitamine și minerale valoroase” sau „conținut ridicat de cereale integrale pentru performanțe fizice”, a spus ZAW.
Ministrul Alimentației și Agriculturii, Julia Kloeckner, a comentat că majorarea limitei de vârstă a fost „întârziată”. Ea a spus că dacă noul cod se dovedește insuficient, guvernul ar putea lua în considerare o reglementare mai strictă. Cu toate acestea, în principiu, responsabilitatea pentru implementare va rămâne în continuare în responsabilitatea statelor federale ale țării.