156
Alimentele ecologice nu se gasesc decat in cantitati infime pe rafturile marilor retele de magazine din Romania. Mai mult decat atat, in privinta legumelor si fructelor eco, acestea lipsesc cu desavarsire, se arata intr-o analiza de piata efectuata de World Wide FFund for Nature. Niciunul dintre retailerii importanti din Romania nu comercializeaza fructe ?si legume autohtone ecologice, iar pe rafturile supermarketurilor ?si hipermarketurilor se gaseordm;te un singur brand de lapte ecologic, astfel ca sustinerea acestor produse ramane la nivel declarativ, potrivit World Wide Fund for Nature WWF . WWF a publicat a treia editie a studiului Retailer Scorecard, care analizeaza performanta de mediu a 11 retaileri: Auchan, Billa, Carrefour, Cora, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro, Profi, Penny Market ?si Selgros, informeaza Mediafax. Studiul releva faptul ca se mentine imbunatatirea la nivel de piata pentru fructele ?si legumele fara certificare ecologica provenite din Romania 55% , dar in continuare niciuna dintre cele 11 companii nu comercializeaza fructe ?si legume romaneordm;ti provenite din agricultura ecologica. De asemenea, din totalul de lapte dulce comercializat, 56,5% provine din Romania, fata de 54,43% in 2013. Cu toate acestea, doar 7,8% sunt produse cu certificare ecologica ?si in continuare un singur brand este prezent in categoria lapte romanesc certificat ecologic pe rafturile magazinelor incluse in studiu.Ouale provin in proportie de 99,5% din Romania, dintre acestea 9,8% avand certificare ecologica. Cu atat mai mult, ideea de reducere a TVA pentru aceste produse, in detrimentul altor categorii de alimente care ar ramana subuse uriasului nivel de taxare de 24 % nu isi are rostul, impactul bugetar si de piata fiind aproape de cota O.