118
Romanii cumpara din ce in ce mai multe produse sub marca proprie a retailerilor, al caror pret este cu pana la 20% sub cel al brandurilor, acestea ajungand sa reprezinte 15% din piata de retail, adica aproape 2,6 miliarde euro.Valoarea pietei de retail a fost anul trecut de 17,2 miliarde euro potrivit datelor Consiliului Concurentei. quot;Cota de piata a marcilor private in prima jumatate a anului 2013 reprezinta 15% din piata locala de FMCG, dublu fata de 2010. Discounterii ?si hipermarketurile inregistreaza cele mai mari vanzari de marci private, iar categoriile cu cea mai buna dinamica sunt lactatele ?si dulciurilequot;, a declarat Raluca Raschip, consumer goods retail director GfK Romania. Segmentul de pret mediu mainstream brands - n.r. este cel mai afectat de creordm;terea marcilor proprii, ponderea acestuia in total piata scazand de la 46% la finalul anului 2012 la 43% in prima jumatate a anului. Brandurile premium au ramas la acela?si nivel, de 19%, intimpce marcile economice cresc odata cu marcile private, ponderea acestora ajungand la finalul primelor ordm;ase luni la 24%, de la 22% in 2012, potrivit unei prezentari GfK. Marcile private sunt cumparate in principal de la discounteri 40% ?si de la hipermarketuri 32% . De altfel, marcile private detin ?si cea mai mare pondere gamele de produse ale magazinele cu profil discount, respectiv de 80% in cazul Lidl, 20% in cazul Penny Market ?si 18% in cazul Kaufland. In cazul hipermarketurilor, ponderea marcilor private este de 13% laCarrefour?si de 6% la Auchan. Toti retailerii mari din Romania, precum Kaufland,Carrefour, Lidl, Auchan, PennyXXL, Mega Image, Cora, Profi ?si Billa, detin o gama de produse sub marca proprie, multe dintre acestea fiind fabricate in Romania. Acestea sunt cu pana la 20% mai ieftine decat cele de brand. Principalele categorii de produse pe care retailerii au dezvoltat marci proprii sunt cele de baza. Mai multe, pe www.gandul.info