Consumul de bauturi spirtoase in canalul on-premise baruri, restaurante, cluburi reprezinta circa 25% din volumul total inregistrat anul trecut de 114 mil. litri, in timp ce restul tariilor sunt cumparate de romani din magazine ?si consumate acasa, arata o analiza a ZF pe baza datelor companiei de cercetare IWSR. Astfel, tinand cont de faptul ca barurile ?si restaurantele practica adaosuri comerciale la bauturile vandute cu suta de mililitri de 200-300%, preturi care cuprind ?si valoarea accizelor, vanzarile de spirtoase prin acest canal pot fi estimate la circa jumatate de miliard de euro, luand in calcul un pret mediu de circa 20 de euro per litru.Barurile, restaurantele sau cluburile sunt canale de vanzare foarte importante pentru jucatorii din domeniul bauturilor spirtoase in principal datorita numarului mare de oameni care frecventeaza aceste localuri, deci care pot consuma bauturi. Sunt cativa factori care duc la un consum redus in HoReCa, iar primul ar fi puterea redusa de cumparare, iar aceasta se manifesta printr-un consum redus de spirtoase chiar daca in continuare lumea continua sa iasa. Un alt factor este cel sezonier. Penshy;tru locatiile importante de pe litoral, de exemplu, vremea nefavorabila duce invariabil la un consum redus de spirtoase, considera Mishy;hai Scorshy;tea, marketing mashy;nager al importatorului de baushy;turi spirshy;toase Crisshy;shy;shy;tashy;lex, care are in portofoliu brandul de whisky Teachers ?si vodca Beluga. Mai multe, pe www.zfCorporate