Consumul de ciuperci in Romania este estimat la un kilogram pe cap de locuitor, in scadere cu 10% in ultimul an ?si de patru ori mai putin fata de media in Uniunea Europeana, potrivit lui Eugen Bajenaru, preordm;edintele Asociatiei Nationale a Producatorilor de Ciuperci din Romania. Din datele asociatiei, in Romania se produc anual 20.000 de tone de ciuperci, cu o valoare de piata de aproximativ 50 de milioane de euro.Eugen Bajenariu spune ca volumul importurilor, de aproximativ 10% din piata, este oarecum egal cu cel al exporturilor, consumul pe piata interna ramanand astfel fixat la aproximativ un kilogram pe cap de locuitor. Acestuia i se adauga ?si consumul de ciuperci culese din padure, despre care nu exista date statistice. quot;In Romania, piata este axata pe ciupercile proaspete, care se gasesc in piete ?si supermarketuri, iar cand vorbim de consum ne referim la acestea. La noi se produc doar doua tipuri de astfel de ciuperci - champignon ciupercile albe ?si pleurotusquot;, a adaugat preordm;edintele asociatiei, citat de Mediafax. El a afirmat ca piata a scazut anul trecut cu 10%, ca urmare a inchiderii mai multor producatori importanti din Sibiu, de langa Bucureordm;ti, Scorniceordm;ti ?si Mureordm;. quot;Aceordm;tia s-au inchis din cauza costurilor din ce in ce mai mari de productie, pe fondul preturilor tot mai mici de vanzarequot;, a explicat Bajenariu. Din acest motiv, asociatia care ii reprezinta pe cultivatorii de ciuperci a cerut de la Ministerul Agriculturii sprijin financiar ?si aordm;teapta in prezent un raspuns de la Comisia Europeana. In Uniunea Europeana consumul mediu de ciuperci proaspete ajunge la 4 kilograme pe cap de locuitor, iar Bajenariu crede ca daca producatorii romani vor fi sprijiniti, piata va creordm;te in urmatorii ani.In Romania sunt aproximativ 100 de firme specializate in cultivarea ciupercilor, iar printre cele mai mari dintre ele se numara Boglar Champ ?si Iazul din Zalau, Frankol Funghi din Cristuru Secuiesc, Natur Champ din Bacau ?si Riva Food din Conteordm;ti, Dambovita.