Mediafax Romanii prefera berea blonda, iar 27% dintre consumatorii de bere din Romania considera ca a bea mai multe beri la rand este o dovada de masculinitate, potrivit celui mai recent Studiu National de Audienta SNA FOCUS, realizat de Biroul Roman de Audit Transmedia BRAT . Studiul mai arata ca pentru 30% dintre romani consumul de bere impreuna cu prietenii este un mijloc de relaxare ?si de interactiune sociala foarte important.Tendintele acopera perioada 2006-2014, iar universul studiului este reprezentat de populatia din mediul urban din Romania, cu varsta cuprinsa intre 14 ?si 64 de ani. Studiul masoara preferintele de consum de bunuri ?si servicii ale populatiei urbane. Caracterul continuu al studiului ?si eordm;antioanele mari peste 10.000 de interviuri anual permit observarea fluctuatiilor preferintelor populatiei ?si studierea lor in raport cu evolutia socio-economica din Romania. Marja de eroare este de +/-0,8%. Potrivit celui mai recent studiu SNA FOCUS realizat de BRAT, 70% dintre barbatii romani nu refuza o bere cu prietenii oricat de ocupati ar fi, 27% dintre aceordm;tia considera ca a bea mai mult beri la rand este o dovada de masculinitate. Mai ales femeile sunt cele care privesc consumul mai multor beri la rand ca pe o dovada de masculinitate - 40% dintre respondentii care sunt de acord cu aceasta afirmatie fiind femei. Mai mult de jumatate dintre respondenti sunt casatoriti ?si 36% provin din localitati mici, de sub 50.000 de locuitori. In ceea ce priveordm;te procentul consumatorilor frecventi de bere cu alcool se detaordm;eaza barbatii, cu un procent de 79%. Femeile prefera berea fara alcool - 30% dintre romance o consuma cel putin o data pe saptamana. Consumul intensiv de bere a scazut la aproape jumatate din 2007 pana in prezent, in timp ce consumul moderat a crescut uordm;or, mai arata datele celui mai recent SNA Focus.Conform studiului, 1/3 din populatia din mediul urban consuma mai putin de un litru de bere pe saptamana, iar cei mai multi consuma bere vara ?si toamna. Dintre consumatorii de bere, 20% beau peste trei litri pe saptamana in timpul verii, in timp ce iarna doar 16% dintre ei aleg sa consume aceasta cantitate. Studiul BRAT releva faptul ca unii consumatori intensivi migreaza inspre consumatori ocazionali, cu mai putin de un litru de bere pe saptamana in anotimpurile reci. Romanii consuma mai putina bere in cafenele, comparativ cu barurile sau discotecile. 32% dintre cei care merg regulat la cafenea consuma bere cu alcool ?si 7% bere fara alcool cel putin o data pe saptamana. In cluburi ?si in discoteci, 44% dintre romani prefera berea cu alcool, respectiv 13% bere fara alcool, cel putin o data pe saptamana. Dintre consumatorii de bere, 93% consuma bere blonda ?si 15% consuma bere bruna.Totodata, berea bruna este in scadere cu aproximativ 25% fata de acum opt ani, de la 20% la 15%. In ceea ce priveordm;te ambalajul, studiul BRAT reliefeaza ca preferintele romanilor s-au schimbat: in prezent, sunt cu 50% mai multi consumatori de bere in doze de aluminiu comparativ cu 2006. Ambalajul de sticla ramane favorit, dar este in scadere, de la 70% dintre preferinte in 2006 la 61% in2014. BRAT este organizatia industriei de media din Romania care masoara audienta presei scrise ?si a mediuluionline, auditeaza tirajele presa scrisa ?si monitorizeaza investitiile in publicitate presa scrisa, online, radio ?si outdoor . Studiul National de Audienta FOCUS este realizat de BRAT ?si reprezinta unica sursa pentru piata de media ?si publicitate din Romania pentru furnizarea rezultatelor de audienta care sunt utilizate pentru tranzactionarea spatiului publicitar in presa scrisa. Studiul s-a lansat in urma cu doisprezece ani, masoara in prezent aproximativ 100 de titluri ?si are circa 50 de beneficiari: editori, clienti, regii ?si agentii de publicitate. Studiul FOCUS ofera date despre consumul de bunuri ?si servicii din Romania pentru mai mult de 3.000 de marci ?si peste 200 de categorii de bunuri ?si servicii.