După cum notează Euromonitor, pe baza unei cercetări de piață de pe piața specifică, în perioada de pre-pandemie, cidrul și rachiul de pere au cunoscut o creștere puternică în România.
Cu toate acestea, evenimentul COVID-19 din 2020 și închiderile ulterioare la tranzacționare și restricțiile aferente au aruncat categoria în cifre negative.
Cidrul a apărut relativ târziu în România, comparativ cu alte țări europene. Cu toate acestea, a continuat să înregistreze o creștere robustă, beneficiind de campaniile de publicitate și de distribuția în creștere în toată țara, atât în setările de retail moderne, cât și în cele tradiționale.
Heineken România SA și-a menținut avantajul semnificativ în cidru și rachiu de pere în 2020, grație succesului mărcii sale de top Strongbow.
Există foarte puțini jucători în cidru și rachiu de pere în România, portofoliul Heineken incluzând și mărcile Cidru Mandru, care este un cidru în stil organic realizat din mere 100% românești și Old Mout Cider.