TehnologiiȘtiri

225

Schema europeană de etichetare ecologică a alimentelor va fi lansată în 2022

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Nestle și Tyson Foods s-au alăturat supermarketurilor și oamenilor de știință din domeniul alimentar și al mediului pentru a forma o nouă organizație non-profit care va emite scoruri de mediu menționate pe etichete, pentru produsele alimentare din întreaga Europă, informează FoodNavigator.

Foundation Earth este ideea lui Denis Lynn, antreprenorul nord-irlandez care a murit în mai 2021 în urma unui accident ciudat de quadbike.

M&S din Marea Britanie, Sainsbury și Co-op s-au alăturat supermarketului spaniol Eroski în cadrul grupului consultativ industrial al Fundației pentru a „explora potențialul de etichetare de mediu a produselor alimentare și pentru a sprijini ambiția Fundației Pământ de a contribui la construirea unei industrii alimentare mai durabile” și a oferi consumatorilor „Un sistem de etichetare ecologic clar și credibil în fața ambalajului pentru produsele alimentare de pe întregul continent”.

Fundația va lansa un pilot la sfârșitul acestui an, în septembrie, care va utiliza sistemul de semaforizare al companiei de consultanță Mondra.

Această lansare pilot va avea loc în paralel cu un program intensiv de dezvoltare de nouă luni, susținut de Nestlé, care va combina metoda Mondra cu un alt sistem de măsurare dezvoltat de inițiativa de inovare alimentară finanțată de UE EIT Food. Speranța este de a combina cele mai bune dintre ambele sisteme pentru a produce un sistem optim și complet automatizat pentru utilizare în Marea Britanie și UE până în toamna anului 2022.

Foundation Earth spune că a reunit cele două sisteme de top din lume pentru măsurarea impactului asupra mediului al unui produs alimentar individual și comunicarea informațiilor în mod clar și simplu consumatorilor printr-un scor din fața ambalajului.

Pilotul, care este o fază de învățare și deschis pentru dezvoltare, evaluează în prezent impactul unui produs alimentar utilizând patru indicatori cheie - carbon, utilizarea apei, poluarea apei și biodiversitate. Carbonul este ponderat la 49% din nota generală, în timp ce celelalte subiecte reprezintă 17% fiecare. Această notă este apoi comunicată consumatorilor sub forma unei scrisori (de la A la G) și a unui sistem semafor.

Miscarea vine ca răspuns la cererea consumatorilor de produse durabile. Grupul interguvernamental ONU privind schimbările climatice a avertizat că industria alimentară contribuie deja cu până la 37% din gazele cu efect de seră la nivel mondial și că, fără intervenție, acestea vor crește probabil cu încă 30% până în 2050, din cauza creșterii cererii din partea creșterii populației.

Fundația a declarat că își propune să promoveze opțiuni de cumpărare mai durabile de la consumatori și o inovație mai ecologică de la producătorii de alimente, despre care spune că va fi hotărâtă să obțină un scor mai bun.

Andy Zynga, director executiv al EIT Food, a numit lansarea Foundation Earth „un moment foarte semnificativ pentru industria alimentară europeană”. „Este punctul culminant al anilor de muncă ai consorțiului nostru alimentar EIT. Acesta va aduce un sistem de etichetare ecologic credibil și clar pentru ambalarea produselor alimentare de pe întreg continentul.

„În supermarketurile din întreaga Uniune Europeană, consumatorii încearcă să facă alegeri mai ecologice - iar mâncarea este în centrul acestui lucru. Foundation Earth a reunit principalii jucători din lumea științei, a producției de produse alimentare și a comerțului cu amănuntul și va oferi consumatorilor instrumentele necesare pentru a stimula inovația durabilă. ”

Cu toate acestea, Mark Driscoll de la consultanța de sustenabilitate Tasting the Future a spus că este necesară și acțiunea guvernului.

„Aceste scheme vor ajuta, fără îndoială, pe acei consumatori care sunt deja conștienți de mediu și susțin pe deplin astfel de inițiative - dar mă îndoiesc dacă vor fi un punct de bascul în ceea ce privește comportamentele consumatorilor mai general”, a spus el pentru FoodNavigator.

„Îmi fac griji că accentul continuă să fie pus pe consumatori pentru a lua decizii informate. În cele din urmă, pentru a transforma comportamentele de cumpărare, trebuie să trecem dincolo de ghiont. Guvernele trebuie să meargă la fața locului și să ofere o serie de stimulente fiscale și de descurajare pentru a reflecta costul real (sănătate / durabilitate / social) al alimentelor.

Guvernele ar trebui să facă mai mult pentru a se asigura că alimentele / dietele durabile și sănătoase sunt accesibile și accesibile - acest lucru necesită condiții de concurență echitabile - deci subvențiile agricole care sprijină accesul și producerea de alimente produse durabile (sprijinirea practicilor agricole regenerative și agroecologice), mai mare niveluri de impozitare a produselor alimentare ultraprocesate (bogate în zaharuri, săruri etc.) și o strategie integrată de alimentație și agricultură care leagă sănătatea, nutriția și durabilitatea. ”

Johannes Weber, manager Afaceri Europene la Nestlé, a adăugat: „Nestlé se angajează să construiască un sistem alimentar mai durabil și să ofere consumatorilor cele mai bune informații pentru a face alegeri durabile. Aceste alegeri vor conduce inovația pe care trebuie să o vedem în industria alimentară.

„Acest proiect științific paneuropean ne va ajuta să dezvoltăm în continuare conceptul de comunicare a impactului asupra mediului al produselor noastre alimentare și băuturi.

Foundation Earth ne va oferi oportunitatea de a testa metode de amprentă de mediu, de a afla cât de diferite Produsele sunt performante și stabilesc modul în care consumatorii răspund. Sperăm că acest lucru ar putea ajuta la informarea discuțiilor din Europa cu privire la un sistem armonizat pentru scorurile de mediu. ”

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2