Costin Gheorghiu 34 de ani este, incepand din aceasta luna, directorul de operatiuni al lantului de cafenele Brioche Doreacute;e, brand adus pe piata locala in sistem de franciza de actionarii grupului de moda Kenvelo, de direcshy;torul general al grupului Philippe Besadoux ?si de inca un executiv francez. Anterior, timp de cinci ani ?si jumatate, executivul roman a fost district manager in cadrul Starbucks Romania, unul dintre cele mai pushy;ternice branduri de cafenele de pe piata locala ?si unul dintre concurentii Brioche Doreacute;e. Razboiul dintre cele doua branduri a aparut in prim-plan anul trecut cand brandul francez a luat locul Starbucks in AFI Palace Coshy;troceni, unul dintre cele mai puternice malluri din Romania. Starbucks a anuntat initial ca iese din acest centru comercial pentru ca apoi sa anunte semnarea unui nou contract pentru un spatiu mai mare. In alta ordine de idei, datele Euromonitor arata ca piata cafelei a scazut in ultimii patru ani, insa pentru anul acesta jucatorii estimau o revenire a consumului. Cu un consum de cafea de circa doua kilograme per capita, Romania se afla pe ultimele locuri in Uniunea Europeana la acest capitol. Primul loc in UE este ocupat de Luxemburg, cu un consum de 24 kg per capita, conform datelor Organizatiei Internationale a Cafelei. Jacobs, Doncafeacute; ?si Nescafeacute; au fost anul trecut cele mai vandute branduri de cafea din Romania, pe o piata care ajunge anual la circa 40 de milioane de kilograme, arata datele companiei de cercetare de piata Euromonitor. Astfel, cafeaua importata Jacobs din portofoliul companiei Mondelez Romania, ocupa prima pozitie in topul celor mai vandute branduri de cafea, intr-o piata dominata de marci produse in strainatate. Strauss Romania, care are in portofoliu brandul Doncafeacute;, ?si Cafea Fortuna sunt singurele doua companii care detin fabrici mari de cafea in Romania. Mondelez cu marcile Jacobs ?si Nova Brasilia sau Tchibo cu brandul cu acela?si nume, nu produc cafeaua local, noteaza Ziarul financiar.