TehnologiiRepere

195

Se cere reglementarea comercializării de junk food

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Angajamentele voluntare pentru a limita comercializarea alimentelor și băuturilor nesănătoase la copii „nu pot funcționa”, potrivit Federației Organizațiilor Germane ale Consumatorilor, citată de FoodNavigator. Ca urmare, asociația solicită acțiuni mai dure.

Copiii sunt neprotejați

Angajamentele voluntare de afaceri nu reușesc să „protejeze în mod eficient copiii” de comercializarea „alimentelor dezechilibrate”. Aceasta este concluzia unui nou raport comandat de Federația organizațiilor germane ale consumatorilor (VZBV).

Cercetarea, scrisă de Dr. Peter von Philipsborn, medic și expert în nutriție de la Universitatea Ludwig Maximilian din München, a constatat că angajamentele voluntare existente exclud „formele importante de marketing” - cum ar fi ambalajele care vizează copiii și expunerea digitală - și oferă „numeroase lacune” datorate la definiții vagi.

Raportul a examinat alimentele destinate copiilor și a constatat că majoritatea produselor promovate sunt alimente foarte procesate, cu o densitate mare de energie și un conținut ridicat de zahăr, sare și grăsimi saturate. Acesta a menționat că copiii germani sunt expuși la anual între 2.700 și 7.800 de măsuri de marketing online pentru astfel de alimente.

Așa-numitele „lacune” includ utilizarea valorilor orientative pentru zahăr, grăsimi și sare „mult sub” criteriile nutriționale elaborate de Organizația Mondială a Sănătății. De asemenea, a subliniat că ambalarea este un instrument important pentru a comunica atracția mărcii care nu se încadrează în totalitate în afara angajamentelor voluntare.

„Angajamentele voluntare nu pot funcționa”

Acest lucru a determinat solicitarea guvernului federal de a „reglementa strict” marketingul pentru copii.

„Până în prezent, guvernul federal s-a bazat pe autocontrolul voluntar al industriei pentru a limita comercializarea alimentelor dezechilibrate către copii. Dar produsele dezechilibrate, foarte procesate, generează deseori marje de profit mai mari decât alimentele sănătoase.

Prin urmare, este clar că angajamentele voluntare nu pot funcționa ", a susținut Klaus Müller, membru al consiliului de administrație al Asociației Consumatorilor germani.

VZBV a subliniat că, în pofida reducerilor scurte ale unei abordări voluntare, Ministerul Federal al Alimentației continuă să se bazeze pe atingerea unui consens cu industria, de exemplu, solicitând Consiliului German pentru Publicitate să își revizuiască regulile de conduită pentru alimente, cu accent pe copii.

„Sponsorii Consiliului German pentru Publicitate sunt asociații care reprezintă industria de cofetărie și băuturi dulci, precum și industria alimentară, publicitară și a tutunului”, a insistat VZVB.

Müller a spus că este momentul ca autoritățile de reglementare să adopte o poziție mai dură: „Guvernul federal trebuie să protejeze în cele din urmă mai bine sănătatea copiilor și să reglementeze strict comercializarea alimentelor destinate copiilor”.

Cum ar arăta asta? Conform VZBV, „reglementarea legală cuprinzătoare” ar trebui să însemne că alimentele pot fi comercializate copiilor numai dacă îndeplinesc criteriile nutriționale ale OMS. Și acest lucru ar trebui să se extindă la „toate formele de publicitate” - TV, online, postere, influențatori - precum și la proiectarea și sponsorizarea produselor.

Organizația consumatorilor crede că are în spate opinia publică. Un studiu din 2020 realizat în numele grupului a constatat că 83% dintre consumatorii germani sunt în favoarea nivelurilor maxime legale de grăsimi, sare și zahăr din alimentele comercializate la copii.

Publicitatea nu este cauza „principală” a obezității

 „Cererile pentru restricții legale suplimentare privind reclamele alimentare destinate copiilor continuă să fie înaintate vehement în Germania. Aceste cereri urmează să fie respinse din mai multe motive ”, a declarat ZAW într-o declarație de politică.

Asociația a susținut angajamente voluntare și cadrul legal existent deja „limitează” publicitatea produselor alimentare HFSS „până la ultimul detaliu”.

De asemenea, a insistat asupra faptului că interdicțiile publicitare nu reușesc să abordeze cauzele profunde ale obezității la copii. „Principalele cauze ale obezității la copii sunt lipsa exercițiilor fizice și stilul de viață al familiei, care au o influență decisivă asupra socializării copiilor.”

ZAW a susținut că publicitatea pentru țapul ispășitor permite, în esență, părinților „care nu trebuie eliberați de responsabilitatea lor”.

„Noile interdicții publicitare sunt o modalitate greșită de a schimba obiceiurile alimentare nesănătoase. În schimb, trebuie pus accentul pe promovarea unui stil de viață sănătos. ” Asociația germană a industriei alimentare BVE nu a răspuns imediat cererilor de comentarii.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2