Repere

224

Sectorul înghețatei explorează noi inovații de livrare și depozitare

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Sectorul înghețatei explorează noi inovații de livrare și depozitare

Pe măsură ce globul se uită către o eră post-COVID și stăpânirea pandemiei globale începe să se diminueze, cererile consumatorilor de conștientizare a mediului și confort rămân, aducând noi concepte de livrare și depozitare a înghețatei în segmentul congelat.

Cererea de opțiuni de livrare aproape de casă și direct la ușă rămâne în vigoare. În plus, cererile din ce în ce mai puternice pentru sectorul alimentar și al băuturilor să regândească modalitățile de a procura, livra și stoca produse au pus acum în centrul atenției depozitarea înghețatei.

Explorarea simultană a noilor idei de livrare și depozitare a înghețatei îi vede pe producători să profite de oportunitatea de a experimenta, de a cerceta și de a dezvolta noi modalități de a satisface nevoile consumatorilor.

Mărcile de înghețată caută să utilizeze spații nefamiliare, să se extindă la noi teritorii geografice și categorii de înghețată și să găsească modalități proactive de a aborda schimbările climatice pentru a răspunde așteptărilor tot mai mari de confort, accesibilitate și durabilitate.

Acces mai ușor la înghețată

Trecerea către livrarea de înghețată convenabilă și ușor de accesat a făcut ca un parteneriat de marcă să se străduiască să utilizeze resursele inactive pentru a ajunge la o bază mai largă de consumatori și a oferi distribuție directă de alimente congelate.

Producătorul indian de alimente congelate, ITC Master Chef, a făcut echipă cu înghețata Havmor, deținută de marca Lotte, pentru a-și dezvolta modelul de afaceri folosind cărucioarele de înghețată ale acestuia din urmă. În timp ce în mod tradițional, consumatorii trebuiau să viziteze un magazin alimentar sau un chioșc, această inițiativă a făcut ca produsele congelate să fie disponibile într-o locație din apropiere, cu servicii de livrare directă la domiciliu disponibile la cerere.

Modelul de livrare a înghețatei se bazează pe cercetările agenției de informații despre piață Mintel cu privire la tendințele consumatorilor, care indică consumatorii așteaptă ca produsele și serviciile să le fie aduse direct, oriunde s-ar afla.

„Pandemia a amplificat nevoia de opțiuni aproape de casă și direct la tine pentru consumatorii aflați la domiciliu care au experimentat o reducere a răsfățurilor în afara casei”, a declarat Rushikesh Aravkar, director asociat al Consumer Reports South APAC ( India și Thailanda) pentru alimente și băuturi, Mintel.

„Acest lucru a crescut cererea pentru livrare mai rapidă și acces mai ușor, ceea ce este o tendință care probabil va continua datorită confortului imens pe care îl oferă consumatorilor”, a adăugat Aravkar.

Folosirea infrastructurii nefolosite

Atenția se îndreaptă acum asupra faptului că mărcile din întreaga lume explorează opțiunile de livrare a cărucioarelor de înghețată. „Livrarea cărucioarelor cu înghețată este o modalitate creativă de a folosi infrastructura existentă pentru o categorie pentru a rezolva o problemă din altă categorie”, a spus Aravkar. „A fost potrivit pentru această aplicație”, a comentat Aravkar, referitor la parteneriatul dintre ITC Master Chef și Havmor.

Categoria de alimente congelate este încă o categorie nouă și emergentă pe piața indiană, iar acceptarea este în creștere în rândul consumatorilor. Potrivit cercetărilor Mintel, 32% dintre indieni au susținut că și-au crescut consumul de gustări vegetariene congelate și 26% de gustări congelate non-vegetariene în timpul blocării din cauza Covid-19.

„Prin urmare, putem spune că consumatorii se încălzesc cu conceptul de alimente congelate”, a spus Aravkar. Cu toate acestea, pentru a valorifica această oportunitate, a continuat Aravkar, mărcile de produse alimentare congelate trebuie să depășească provocarea logistică a numărului limitat de retaileri cu congelatoare care împiedică pătrunderea mai profundă pe piață. Devine important pentru mărcile din acest spațiu să creeze o bază de consumatori loiali prin crearea de conștientizare și îmbunătățirea accesibilității, ajungând la consumatori la ușa lor.

„Livrarea cărucioarelor cu înghețată servește ambelor scopuri: conștientizare și accesibilitate”, a detaliat Aravkar. „Acest canal are o penetrare hiperlocală, este familiar pentru consumatori, vine cu congelatoare mobile și ajută la livrarea de produse noi consumatorilor fără a părăsi confortul casei lor, permițând astfel descoperirea și testele pentru această categorie emergentă.”

O modalitate mai caldă de a păstra înghețata

Compania multinațională britanică de bunuri de larg consum, Unilever, explorează un alt element al afacerii cu înghețată: depozitarea. În mai 2022, Unilever a anunțat lansarea a două proiecte pilot care ar testa unități de congelare a înghețatei la o temperatură mai ridicată pentru a reduce emisiile de gaze cu efect de seră, menținând în același timp calitatea și experiența.

„Acești piloți vor oferi informații valoroase despre cât de multă energie putem economisi și despre modul în care produsele noastre de înghețată funcționează în congelatoare mai calde, pentru a ne asigura că livrăm aceeași înghețată cu un gust excelent”, a declarat Matt Close, președintele Ice Cream la Unilever.

„Căutăm în mod activ să colaborăm cu parteneri din toate sectoarele de înghețată și produse alimentare congelate pentru a conduce schimbări la nivelul întregii industrie, astfel încât impactul pozitiv colectiv este mult mai mare”, a adăugat Close.

Îmbunătățirea eficienței energetice și reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră

Brandul lansează aceste două proiecte pilot cu scopul de a reduce consumul de energie și emisiile de gaze cu efect de seră cu aproximativ 20-30% per congelator. Unilever dorește să exploreze și să înțeleagă performanța produsului înghețatei sale și consumul de energie al congelatoarelor la e mai caldă -12°C temperatură. Ambiția companiei este de a îmbunătăți eficiența energetică și de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră de-a lungul lanțului de frig.

Unilever a lansat primul pilot în Germania în mai 2022 și are un al doilea pilot de urmat în Indonezia în 2023. După finalizarea primelor două proiecte pilot și dacă va avea succes, compania afirmă că va lucra pentru a „încălzi” congelatorul de ultimul kilometru. dulapuri într-o abordare etapizată. Acesta va începe pe piețele în care amprenta de carbon din dulapul congelatorului de pe ultimul kilometru este cea mai mare, pentru a obține un impact reducător maxim asupra emisiilor de carbon.

Speră că acești piloți vor conduce schimbări la nivel de industrie și caută în mod activ să colaboreze cu parteneri din sectoarele înghețatei și alimentelor congelate pentru a permite această schimbare.

Influențarea depozitării înghețatei

În prezent, standardul industriei pe multe piețe este o temperatură de -18°C, spune Unilever. Compania speră să mute temperatura congelatoarelor sale de vânzare cu amănuntul la -12°C pentru a îmbunătăți eficiența energetică și a reduce emisiile de gaze cu efect de seră.

Studiile de laborator ale Unilever indică faptul că creșterea temperaturii dulapurilor congelatoare ar putea reduce consumul de energie și emisiile de gaze cu efect de seră cu aproximativ 20-30% per congelator. Acești piloți vor oferi companiei informații valoroase despre cât de multă energie poate economisi și despre modul în care produsele sale de înghețată funcționează în condiții reale.

Emisiile de la congelatoarele de înghețată cu amănuntul reprezintă 10% din amprenta de gaze cu efect de seră a lanțului valoric al Unilever. În 2021, în Planul de acțiune pentru tranziția climatică al Unilever, acesta și-a conturat foaia de parcurs pentru reducerea emisiilor, inclusiv reducerea consumului de energie din cabinet prin dezvoltarea principalelor componente tehnice (cum ar fi compresoare), explorarea programelor care vor permite congelatoarelor să fie alimentate cu energie electrică regenerabilă și să funcționeze. spre „încălzirea” lanțului de frig.

Obținerea unei calități optime și a experienței consumatorilor

Explorând noi condiții de depozitare, Unilever a căutat să-și dezvolte noile congelatoare, păstrând în același timp aceeași calitate și experiență de consum. Calitatea produsului este prioritatea noastră numărul unu, transmite brandul. Așadar, chiar și după creșterea temperaturii congelatoarelor sale de vânzări de pe ultimul kilometru, Unilever își dorește ca consumatorii săi să aibă aceeași experiență grozavă atunci când își mănâncă înghețata.

Pentru pilotul german, Unilever își va testa înghețatele fără reformulare, deoarece în timpul testelor sale de cercetare și dezvoltare, cercetătorii au descoperit că este rezistentă în mod natural la o temperatură mai ridicată.

Cu toate acestea, pentru pilotul din Indonezia, marea majoritate a portofoliului Seru va fi reformulată deoarece produsele originale au fost găsite prea moi la -12°C în evaluările de cercetare și dezvoltare ale companiei. Reformularea portofoliului Seru asigură ca produsele să rămână stabile și să ofere o experiență de consum fără compromisuri, a transmis Unilever.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2