171
Consumul global de bere se menține în ciuda provocărilor economice, cu locuri de muncă puternice, iar băutorii încă tratează berea „premium” la prețuri mai mari ca pe un lux accesibil, a declarat șeful Heineken citat de ESMagazine.
Directorul executiv Dolf van den Brink a declarat pentru Reuters că producătorul de bere olandez a văzut semne de scădere a consumului în Europa, cea mai mare piață a sa, în septembrie, după o vară foarte puternică.
„Pentru anul viitor, suntem în mod intenționat să fim puțin conservatori prin... prognozând o scădere a volumelor în Europa, nu pentru că vedem scăderi astăzi, ci din cauza situației (economice)”, a spus el într-un interviu de vineri.
Compania vede încă volume globale stabile sau modest mai mari. „Este încă foarte rezistent și credem că are de-a face cu nivelurile de ocupare a forței de muncă care chiar și în Europa sunt încă foarte puternice”, a spus Van den Brink.
Consumatorii obligați să reducă cheltuielile discreționare păreau încă dispuși să plătească puțin în plus pentru o bere premium, a cărei creștere s-a dovedit mai rapidă decât piața generală a berii. „O bere premium bună este un lux pe care ți-l poți permite”, a spus el.
Renovare strategică „EverGreen”
Heineken și-a lansat reorganizarea strategică „EverGreen” la începutul anului trecut, centrată pe un obiectiv de economisire a costurilor de 2 miliarde EUR, care este conceput pentru a permite mai multe investiții pentru creșterea viitoare.
Producătorul de bere a spus că va depăși această țintă în 2023 și apoi intenționează să găsească îmbunătățiri ale productivității de 400 de milioane de euro pe an, echivalentul a aproximativ 2% din cheltuielile anuale.
Producătorul de bere Heineken, Tiger și Sol a spus că modernizarea a însemnat un accent mai mare asupra controlului costurilor, menținând în același timp creșterea volumului ca țintă cheie. De exemplu, ar duce la creșterea prețurilor în mod mai consistent pentru a acoperi costurile în creștere ale inputurilor.
Liderul de piață din Europa închide șapte din aproximativ 50 de fabrici de bere de pe continent și caută mai multă cooperare transfrontalieră între companiile sale naționale de operare. De asemenea, și-a redus gama de produse și canalizează mai mult marketing către mai puține mărci.
Producătorul de bere are mari speranțe pentru Heineken Silver, o versiune cu alcool mai scăzut și mai puțin amară a Heineken-ului original, care a început în Vietnam în 2019 și în acest an a fost cea mai mare lansare în Europa a oricărui bun de consum în mișcare rapidă.
Heineken a alocat acum 100 de milioane de dolari pentru Heineken Silver pentru ceea ce spune că va fi cea mai mare lansare vreodată în Statele Unite anul viitor.