Repere

171

Semne bune anul are potrivit increderii consumatorilor romani in viitor

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Potrivit unui comunicat Gfk trimis pe adresa redactiei noastre, 2014 este cel mai bun an de la declansarea crizei in ceea ce priveste increderea romanilor in perspectivele financiare si economice. Indicele general masurat de Barometrul de Incredere a Consumatorului realizat de GfK pentru Comisia Europeana a atins o medie anuala de -28,6. 4 din 10 romani afirma ca starea generala a economiei a suferit un regres anul trecut fata de 2013. Cu toate acestea, situatia arata mai bine decat in luna decembrie 2013, atunci cand aproape 6 din 10 romani considerau acelasi lucru. Din ce in ce mai multi romani privesc cu incredere urmatorul an, o treime dintre ei aordm;teptand ca economia sa mearga mai bine si doar 20% mai rau. Este prima data in ultimii sapte ani cand procentul celor care se uita cu incredere la viitorul economic al tarii il depaseste pe cel al neincrezatorilor, ceea ce ne face sa asteptam o crestere a indicatorului masurat de GfK si in 2015. Incheierea unui an electoral intens, dar si perspectivele de revenire a economiei globale, ii determina pe romani sa spere la un viitor mai bun, afirma Andi Dumitrescu, director general GfK Romania. O treime dintre romani spuneau in decembrie ca situatia financiara a familiei lor este mai dificila decat in urma cu 12 luni, in vreme ce 16% dintre locuitori credeau ca aceasta este mai buna. Situatia cunoaste o imbunatatire fata de finele anului trecut, cand 44% din populatie isi vedea finantele personale deficitare comparativ cu 2013. In privinta perspectivelor financiare, doar un sfert dintre cei chestionati au spus de-a lungul anului 2013 ca acestea se vor inrautati, peste 21% fiind optimisti. Procentul celor care cred ca situatia bugetului va fi stabila in viitor a crescut fata de 2013, de la 43% la 47%. In decembrie 2013, perceptia asupra evolutiei inflatiei din ultimul an este mai buna decat in aceeasi luna din 2013. Aproape 4 din 10 romani cred ca preturile au fost mai ridicate in comparatie cu anul anterior, fata de 67% care credeau acelasi lucru in ultima luna a anului 2013. Perspectivele privind ordm;omajul sunt mai bune decat in anii anteriori. Media pe?simiordm;tilor in 2014 se situeaza la 58% fata de 66% in 2013 ?si 63% in 2012. Atunci cand se refera la investitiile in bunuri de folosinta indelungata, numarul celor care considerau in decembrie ca nu este un moment bun pentru realizarea acestora in viitorul apropiat este in scadere fata de decembrie 2012, 49% dintre romani afirmand ca nu intentioneaza sa cumpere un obiect important pentru locuinta in urmatorul an, versus 52%. Atitudinea fata de economisire este relativ constanta - ca si in decembrie 2013, doar 20% dintre romani considera ca este o perioada propice pentru a pune bani deoparte, iar 59% spun ca veniturile lor abia reuordm;esc sa le acopere cheltuielile curente. In acelasi timp insa, procentul celor care spun ca au datorii este intr-o usoara scadere, situandu-se la 16%, comparativ cu 19% in decembrie 2013 si 2012. Informatiile provin din Barometrul de Incredere a Consumatorului, studiu cofinantat de Comisia Europeana ?si realizat lunar de GfK Romania. Datele sunt reprezentative pentru populatia Romaniei in varsta de 15 ani ?si peste, eordm;antionul fiind de 1000 de persoane. Despre GfK Prezenta pe piata locala din 1992, GfK Romania este, de peste 12 ani, institutul numarul 1 de cercetare de piata, cu o cifra de afaceri de 19,2 milioane euro in 2013. Activitatile GfK Romania sunt structurate in doua sectoare, Consumer Choices ?si Consumer Experiences. GfK reprezinta sursa de incredere care ofera informatii relevante despre piata ?si despre consumatori ?si care ajuta companiile sa ia decizii inteligente. Peste 13,000 de experti in cercetarea de piata imbina pasiunea lor cu cei 80 de ani de experienta GfK in ordm;tiinta datelor. Aceasta permite GfK sa ofere insight-uri globale importante, imbinate cu expertiza locala, in peste 100 de tari. Prin utilizarea unor tehnologii inovatoare ?si abilitatea de a lucra cu cifrele, GfK transforma datele din studii in insight-uri actionabile, care sa permita clientilor sai sa-?si imbunatateasca avantajul competitiv ?si sa imbogateasca experientele ?si alegerile consumatorilor. Pentru mai multe detalii, vizitati www.gfk.com/ro

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2