PiațăȘtiri

209

Și Kellogg anunță creșteri inevitabile ale prețurilor

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Steve Cahillan-CEO Kellogg, citat de Reuters, a declarat că gigantul cerealelor pentru micul dejun, care până acum a evitat în esență creșterea prețurilor, se așteaptă în sfârșit să se prăbușească pe fondul agravării inflației, întreruperi persistente în lanțul de aprovizionare, o grevă a muncitorilor, un incendiu de fabrică și războiul din Ucraina.

Cu oate acestea, profit!

Însă, în ciuda cavalcadei de provocări, Kellogg Company a înregistrat un câștig de 15% în câștigurile din primul trimestru.

Într-o convorbire cu analiștii, Cahillane a spus că este de așteptat creșterea prețurilor la Kellogg, mai ales având în vedere nivelul creșterilor de preț de către industria alimentară ambalată pentru a amortiza impactul asupra marjelor de profit.

Indicele prețurilor de consum a raportat o creștere cu 10% a prețurilor la alimente la domiciliu în martie față de un an mai devreme. Între timp, inflația generală a crescut la un maxim de patru decenii de 8,5%.

Cahillane a spus că sensibilitatea la prețuri începe să se arate la cereale și la mesele congelate, în timp ce gustările, precum Pringles, sunt mai rezistente.

„În cele din urmă, într-un mediu ca acesta, pe care în mod clar nu l-am văzut în 40 de ani, nu vom putea pur și simplu să nu transmitem prețurile către consumatori”, a spus Cahillane. „Pur și simplu, productivitatea nu poate acoperi acest tip de inflație.”

Pentru perioada încheiată la 2 aprilie 2022, Kellogg a raportat un profit de 424 milioane USD sau 1,23 USD pe acțiune, față de 371 milioane USD sau 1,07 USD pe acțiune cu un an mai devreme, datorită creșterii constante a vânzărilor pentru mărcile sale de gustări.

Vânzările au crescut cu 2,4%, până la 3,67 miliarde dolari, peste estimările analiștilor de 3,59 miliarde dolari. EPS ajustat de 1,10 USD a depășit estimările de 0,93 USD.

Refacerea afacerii

Kellogg a avertizat că impactul grevei lucrătorilor și un incendiu la uzină de anul trecut va fi resimțit cel puțin în prima jumătate a anului. Astfel, vânzările de cereale ale companiei din SUA au scăzut cu 10% în primul trimestru față de un an înainte, în timp ce mărcile de top Kellogg au pierdut, de asemenea, cota de piață și spațiu pe raft.

Cu toate acestea, Cahillane a spus că afacerea se reconstruiește mai repede decât a anticipat inițial și se așteaptă să revină la locul în care era înainte de aceste întreruperi.

„Nu suntem deloc mulțumiți și nu subestimăm provocarea de a ne reconstrui afacerea”, a spus Cahillane.

„Am fost foarte transparenți cu privire la provocările noastre de aprovizionare în jurul cerealelor. Ei știu că facem tot ce putem.”

Cahillane se așteaptă ca cererea pentru unele cereale să încetinească, pe măsură ce inflația fulgerătoare va afecta puterea de cheltuieli.

„Nu am văzut încă dovezi în acest sens, dar în timp ce așteptăm cu nerăbdare – doar pentru că inflația este atât de intensă și pentru că beneficiile banilor de stimulare sunt atât de semnificative – prognoza noastră este că (va) avea presiune.”

Pentru a atenua lovitura, Kellogg plănuiește un impuls major de marketing pentru a sublinia accesibilitatea unui bol de cereale și lapte ca masă. „Este convenabil și foarte accesibil când te gândești la numărul de boluri [într-o cutie]”, a spus Cahillane.

Noi provocări

Se preconizează că invazia Ucrainei de către Rusia va afecta aprovizionarea în a doua jumătate a anului. „Situația din Ucraina nu a făcut decât să accelereze inflația costurilor și să exacerbeze blocajele și lipsurile economiei globale.

De asemenea, ne-a determinat să suspendăm toate transporturile și investițiile în Rusia și să identificăm noi surse pentru anumite ingrediente.”

Lipsa uleiului de floarea soarelui din Ucraina l-a forțat pe Kellogg să apeleze la uleiul de palmier din Indonezia... dar și aici este o provocare. Până acum, Kellogg nu a fost afectat de interzicerea exporturilor de ulei de palmier din Indonezia, dar doar timpul ne va spune.

În ciuda acestui „mediu de operare extrem de provocator”, compania din Michigan se așteaptă ca vânzările comparabile să crească cu 4% în acest an, în creștere față de o viziune anterioară de 3%. Acțiunile Kellogg au crescut cu 4% după ce au depășit estimările de profit pentru primul trimestru.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2