Potrivit lui Miguel Patricio, director executiv al gigantului alimentar Kraft Heinz, consumatorii din întreaga lume vor trebui să ia în considerare creșterea prețurilor la alimente.
Într-un interviu acordat BBC, Patricio a spus că compania americană își va crește prețurile în mai multe țări. Mai mult de jumătate din produsele Kraft Heinz au devenit deja mai scumpe pe piața sa internă americană și același lucru este pe cale să se întâmple și pe alte piețe în care compania este prezentă. „Creștem prețurile, acolo unde este necesar, în întreaga lume”, a spus el.
Potrivit Organizației ONU pentru Alimentație și Agricultură, prețurile la ingrediente precum cerealele și uleiurile au atins cel mai înalt nivel din ultimii zece ani.
În timpul pandemiei Covid-19, multe țări au văzut o scădere a producției de materii prime, deoarece măsurile de combatere a virusului, dar și a bolilor, au limitat producția și aprovizionarea.
Acum, când economiile sunt din nou pe drumul cel bun, oferta acestor produse nu a reușit să țină pasul cu cererea revenită, ceea ce a dus la creșterea prețurilor. În plus, salariile (din cauza penuriei pe piața forței de muncă) și prețurile la energie au crescut, de asemenea.
Această serie de factori contribuie la creșterea prețurilor la alimente, spune Patricio. "Consumatorii vor trebui să se obișnuiască cu prețurile mai mari ale alimentelor, având în vedere că populația lumii crește, în timp ce cantitatea de teren pe care să crească alimente nu este".
Cu toate acestea, nu toate creșterile de costuri ar trebui transmise consumatorilor, crede CEO-ul. "Cred că depinde de noi, de industrie și de celelalte companii să încerce să reducă la minimum aceste creșteri de preț", a spus el.
În această privință, el așteaptă, de asemenea, mult de la inovația tehnologică pe termen oarecum mai lung, care ar putea îmbunătăți și mai mult productivitatea în producția de alimente.
Recent, câțiva alți giganți alimentari au anunțat deja creșteri de preț, inclusiv Coca-Cola și PepsiCo. Deoarece aproape toate materiile prime și ingredientele au devenit mai scumpe, mai multe companii ar putea urma exemplul.