166
Chiar dupa prima zi de targ, aici, la SIAL 2014-Paris, companiile romanesti prezente in standul national incep sa contabilizeze succesul, atat in fata simplilor vizitatori, cat mai ales prin negocierile pe care le poarta cu reprezentantii marilor retele de retail din Europa si nu numai. Astfel, Prima zi a participarii companiilor romanesti la SIAL 2014 a insemnat si primul val de vizitatori, dar si primele contacte de afaceri care, cu siguranta, se vor materializa in viitoare contracte. Pentru inceput, remarcam inspirata idee de a organiza in zona rezervata pavilionului national al Romaniei un restaurant, acolo unde, nu doar ca publicul se poate bucura de gastronomia romaneasca, precum si de multe dintre produsele expuse de firmele romanesti, dar pot discuta despre viitoare afaceri. Revenind la activitatea in sine de business, trebuie sa subliniem succesul de care se bucura compania Tip Top. Desi prezenta pentru prima oara la marele eveniment de la Paris, reprezentantii Tip Top se pot declara deosebit de multumiti de contactele pe care le-au avut inca din prima zi dar, mai ales, de faptul ca produsele expuse sub marca Bonito sunt deosebit de apreciate. Merita, totodata, sa amintim ca Tip Top exporta deja in 8 tari, dar linia de export este deja extinsa si prin productia de private label. Nu mai putin importante sunt evenimentele care se deruleaza in fiecare ora la standurile unor companii precum Agricola International Bacau, Angst, Caroli, Diana, Scandia Food, Aaylex, Cris-Tim, Cosm Fan, care este prezent cu noua marca, Moldovan, etc, multi dintre traderii si buyerii aflati printre vizitatorii business fiind foarte interesati de extinderea colaborarii cu firmele de carne din Romania, stiindu-se faptul ca toti cei nominalizati mai sus exporta deja pe pietele din Vestul Europei. Ziua de 20 octombrie a marcat pentru Unilact, singurul reprezentant al industriei lactatelor din Romania, prezent in standul national de la SIAL 2014-Paris, o premiera inedita: expunerea unei vitrine destinata produselor De la Ferma. Cu o constructie deosebita, vitrina frigorifica nu doar ca asigura buna pastrare a produselor, dar contribuie si la o prezentare mult mai eficienta a acestora. Gandita conform celor mai noi principii de marketing, dar tinandu-se cont si de caracterul lactatelor De La Ferma, caracterizate prin naturaletea care le asigura calitatea deosebita, vitrina De la Ferma face legatura dintre produsul final si laptele-materie prima, colectat de la cele mai sanatoase animale crescute in ferma domnului Marius Bicu, acela care a adaugat ca astfel de vitrine vor fi prezente in magazinele din Romania care vor comercializa lactatele De La Ferma. Tot domnia sa ne-a informat ca standul Unilact-De la Ferma a fost vizitat de numerosi achizitori ai unor lanturi de retail din Uniunea Europeana dar si din alte zone geografice. De altfel, Marius Bicu a declarat pentru revista Fabrica de Lapte ca, in momentul de fata, 30 % din productia realizata este destinata exportului. Trebuie sa subliniem insa si faptul ca succesele nu sunt contabilizate doar de companiile din sectorul carnii, sau de singura firma romaneasca de lactate. La fiecare stand al expozantilor romani se duc negocieri pentru viitoare contracte de export, se fac sedinte de sampling, publicul adunandu-se aproape instantaneu, sau se discuta despre evolutia pietei mondiale. Amintim, deocamdata sumar, efervescenta de la standurile firmelor Pambac, Amylon, Rommac Trade, Kandia Dulce, Sam Mils, Rostar, Matias, Kaola Food, Lamira Design, Anabela Raureni, Apiprodex etc. Vom reveni cu detalii. 21 octombrie 2014, corespondenta de la Paris-Claduia Bocea si Veronica Ursachi