Peste jumătate dintre români preferă vinul roșu, iar 40% achiziționează săptămânal vin, arată un sondaj al Tohani România.
Potrivit aceleiași surse, Feteasca Neagră este soiul asociat cu vinul roșu românesc de către 80% dintre români, iar soiul și producătorul se numără printre criteriile cele mai importante menționate de aceștia în procesul de achiziție al vinului.
Românii asociază consumul de vin cu relaxarea (60%), cina fiind preferată ca moment al zilei pentru consum, de obicei în compania partenerului de viață (71%) sau a prietenilor (74%), arată datele unui sondaj online realizat de Tohani România la nivel național*.
Jumătate preferă vinul roșu, iar procentul celor care preferă vinul alb, respectiv rose este apropiat, 27% versus 23%.
Când spune vin roșu, majoritatea (84%) se gândește la un vin românesc, pe care îl consideră cel puțin la fel de bun precum cele internaționale (69%).
Aproximativ o treime dintre respondenți asociază vinul roșu cu cel franțuzesc, respectiv italian, mai arată sursa citată.
Mai mult decât atât, soiul cu care este asociat vinul roșu românesc este Feteasca Neagră (80%). Printre soiurile românești menționate de respondenți s-au mai numărat Negru de Drăgășani (5,3%), Băbească Neagră (5,7%) și altele.
De altfel, atunci când achiziționează vin, românii iau în considerare în primul rând producătorul (84%), apoi soiul (79%), recomandările prietenilor (35%), respectiv eticheta (25%) fiind lăsate în plan secund.
Mai mult de două treimi dintre respondenții la sondajul Tohani România au precizat că achiziționează de obicei vinul din supermarket (76%).
Un procent semnificativ (40%) se îndreaptă către magazinele specializate, fie acestea online sau offline. 40% achiziționează vin săptămânal, iar 30% lunar.
Mai mult de o treime dintre respondenți au precizat că alocă lunar între 51 și 100 de lei pentru a cumpăra vin, iar 25% alocă între 101 și 200 de lei lunar. Aproape 20% alocă peste 200 de lei pentru a cumpăra vin.
Sondajul a mai arătat și că românii devin tot mai interesați de povestea vinului, de istoria și farmecul podgoriei de unde provine. Astfel, 70% dintre respondenți au precizat că au vizitat cel puțin o cramă, iar 45% că achiziționează vin de la cramă.