180
În timp ce o serie de producători de alimente încearcă să profite de Veganuary, care încurajează oamenii să urmeze un stil de viață vegan pentru luna ianuarie, cercetările de la British Nutrition Foundation (BNF), citate de GlobalMeat, au dezvăluit că peste 60% dintre oameni spun că este puțin probabil să urmeze un dieta pe bază de plante.
Carnea la putere!
Potrivit unui sondaj realizat la peste 2.000 de adulți din Marea Britanie, 66% dintre respondenții cu vârsta cuprinsă între 45 și 54 de ani au declarat că este puțin probabil să adopte o dietă pe bază de plante în 2021. A adăugat că mulți oameni sunt confuzi cu privire la definiția sa.
Majoritatea celor chestionați consideră că o dietă pe bază de plante înseamnă tăierea „complet” a cărnii și a produselor lactate „uneori”. Peste 40% dintre respondenți consideră că o dietă pe bază de plante înseamnă urmarea unei diete vegane; 20% îl echivalează cu urmarea unei diete vegetariene. Aproape unul din zece (8%) au spus că nu știu deloc ce este dieta pe bază de plante.
Sondajul BNF a definit o dietă pe bază de plante ca fiind una „formată în principal din alimente vegetale, de ex. pâine, orez, paste, fasole, legume, fructe, nuci etc., care pot include unele alimente, cum ar fi carnea, peștele și produsele lactate, cu măsură ”.
Sara Stanner, directorul științific al BNF, a declarat că acesta este tipul de dietă descris în modelul de alimentație sănătoasă al guvernului, Ghidul Eatwell, în care peste două treimi din alimentele ilustrate provin din plante. Ea a adăugat că BNF vrea să se asigure că „oamenii nu sunt dezamăgiți de acest stil de a mânca, crezând că trebuie să evite toate alimentele de origine animală”.
Varietatea, de preferat unei diete vegane
„Cheia unei diete sănătoase pe bază de plante este consumul unei varietăți largi de alimente vegetale, dar nu neapărat tăierea totală a produselor de origine animală”, a spus ea. „Am observat o creștere semnificativă a interesului pentru dietele pe bază de plante în ultimii ani, influențate atât de preocupările de sănătate, cât și de cele de mediu.
Dietele bogate în alimente vegetale au multe beneficii pentru sănătate, inclusiv furnizarea de micronutrienți, fibre, fructe și legume. Cu toate acestea, alimentele de origine animală, cum ar fi carnea, lactatele, ouăle și peștele, sunt surse importante de mai multe minerale și vitamine, inclusiv fier, zinc, calciu și vitamina B12, de aceea este important să echilibrăm dieta pentru a ne asigura că primim totul. avem nevoie.
„Pentru mulți dintre noi, cheia poate fi găsirea unor modalități de a include mai multe alimente pe bază de plante fără modificări drastice ale dietei, de exemplu, prepararea tocanelor cu un amestec de carne și fasole în loc de doar carne, adăugarea de legume suplimentare la mese și încercarea o varietate mai largă de alimente vegetale sau rețete pe bază de plante.
Pe grupe de vârstă…
”Consumatorii mai tineri și mai în vârstă sunt mai predispuși să cumpere produse pe bază de plante Sondajul a relevat în continuare că consumatorii mai tineri și mai în vârstă sunt mai predispuși să aleagă o dietă pe bază de plante. Aproape un sfert (22%) dintre respondenții din grupa de vârstă 25-35 și 55+ au declarat că sunt probabil sau foarte probabil să urmeze o dietă pe bază de plante. Șaisprezece la sută dintre tinerii cu vârste cuprinse între 18-25 de ani, 15% dintre tinerii între 25 și 35 de ani și 12% din grupul de vârstă peste 55 de ani au declarat că urmează deja o dietă pe bază de plante.
Cele mai frecvente motive au fost că nu doresc să mănânce carne din motive etice (53%); și considerând că este mai durabil din punct de vedere ecologic (52%); și mai sănătos (42%). Stanner a adăugat: „Este interesant, dar poate nu este surprinzător să vedem că adulții mai tineri par să aleagă mai multe produse pe bază de plante, cum ar fi alternative de lapte, iaurturi pe bază de plante și mese gata pe bază de plante decât cele cu vârsta de 35 de ani și peste, ca pe bază de plante dietele par să atragă în special persoanele mai tinere.
Este minunat să vedem atât de multe opțiuni disponibile acum consumatorilor atunci când vine vorba de produse pe bază de plante, dar, o notă de precauție, faptul că „pe bază de plante” nu garantează întotdeauna „sănătos”.
Rezultatele au arătat, de asemenea, că mai multe persoane din grupele de vârstă mai tinere favorizează alternativele „prelucrate”, cum ar fi produsele Quorn (26% din vârstele de 18-24 de ani) și burgerii și cârnații fără carne (33% din cei din vârstele de 25-34 de ani) ). Totuși, mai puține persoane din grupele de vârstă în vârstă aleg aceste produse.
Ce vor consumatorii de la produsele vegetale?
Având în vedere acest lucru și percepțiile greșite asupra definiției sale, cum pot acționa cel mai bine producătorii de alimente care doresc să valorifice trendul bazat pe plante? Un purtător de cuvânt al BNF a declarat pentru FoodNavigator că producătorii ar trebui să ia în considerare cu atenție diferitele motive pe care le au consumatorii țintă pentru dorința de a mânca alimente pe bază de plante.
De exemplu, unii, în special cumpărătorii mai tineri, ar putea să dorească opțiuni noi și interesante pentru produse care nu sunt derivate din animale. Alți consumatori, de obicei mai în vârstă, ar putea căuta produse percepute ca fiind mai sănătoase. „La dezvoltarea produselor pe bază de plante, considerațiile vor depinde de tipul de mâncare sau băutură”, ne-a spus purtătorul de cuvânt.
„Dacă este probabil ca produsul să fie o alternativă la un produs de origine animală, cum ar fi o alternativă de lapte pe bază de plante sau un burger fără carne, atunci este important să vă gândiți la nutrienții pe care i-ar furniza produsul animal și să găsiți modalități de includere a acestora dacă posibil.
„În timp ce oamenii pot căuta„ delicatese ”pe bază de plante, este ideal să limitați saturații, sarea și zahărul și să oferiți porții mai mici. Din studiul nostru, vedem că oamenii nu consideră neapărat că produsele „pe bază de plante” sunt mai sănătoase și, prin urmare, este important ca acestea să fie dezvoltate pentru a avea un profil nutrițional cât mai sănătos, astfel încât să poată contribui pozitiv la dietele consumatorilor. ”