206
Dincolo de evoluția comenzilor sau a coșului de cumpărături, cea mai mare evoluție se observă în comportamentul de consum al românilor, se arată într-o informare emisă de Vegis.ro.
Percepția a fost cu adevarat schimbată - și într-un mod accelerat - de pandemie. Produsele organice și naturale sunt o necesitate atunci când vrei să adopți un stil de viață sănătos, iar anumite categorii de clienți – cum sunt părinții – le includ în cumpărăturile uzuale.
"Observăm o orientare tot mai evidentă a clientului către calitate, branduri cunoscute, diversitate în coșul de cumpărături. În parte acest lucru s-a datorat inițial și faptului că românii au investit mai puțin în călătorii, ieșiri și alte tipuri de achiziții, concentrându-se mai mult pe sănătate.
Însă, deși vârful pandemiei a trecut, iar mulți dintre români și-au reluat stilul de viață, preferința pentru alimente sănătoase, naturale, se menține, semn că schimbarea este una de profunzime", a precizat Mihai Bucuroiu, general manager și fondator Vegis.ro.
Astăzi, clientul Vegis.ro este reprezentat în proporție de 35% de bărbați și 65% de femei. 45% dintre clienți au vârsta cuprinsă între 25 și 45 de ani, iar cele mai multe comenzi vin din București, Timișoara, Cluj-Napoca, Iași și Brașov.
Peste 80% dintre comenzi sunt făcute de pe mobil. Prin comparație, la lansarea Vegis.ro, doar 5% dintre acestea erau plasate de pe dispozitive mobile, iar în 2017 procentul ajunsese la 50%.
Potrivit unui sondaj realizat de Vegis.ro, bugetul alocat lunar pentru menținerea unui stil de viață sănătos variază între câteva zeci de lei, pentru 15% dintre respondenți și ajunge până la câteva sute de lei. În timp ce 23% declără că investesc peste 500 lei lunar pentru alimentație și activități sănătoase, 44% alocă între 100 si 300 lei.