PiațăȘtiri

170

Strategia Nationala de Export si Promovare a produselor ecologice in 2014

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Horia Stoian: Cu o evolutie impresionanta din punct de vedere a cererii de pe piata romaneasca, produsele eco se impun din ce in ce mai mult. Imbunatatirea ?si mentinerea sanatatii organismului sunt principalii factori pentru care aceste produse alimentare sunt consumate. La polul opus, pretul ridicat al acestora reprezinta cauza temperarii tendintelor de dezvoltare a acestui segment de afacere. Colaborare interministeriala Dupa cum se cunoaordm;te, scopul principal care este atribuit agro-industriei ecologice este acela de a crea o hrana cat mai curata, care sa intruneasca in raporturi cat mai mari totalitatea necesitatilor cerute de organismul uman. Spre incantarea adeptilor de produse eco, acestea au inregistrat in ultimii ani o evolutie considerabila la nivel national. In 2010, s-a inregistrat un numar total de operatori in sistemul ecologic de 3.155, in timp ce, in 2012, numarul acestora era de aproximativ 15.775. Aordm;adar, putem afirma ca evolutia agriculturii ecologice in Romania se bucura de un suport solid, atat din partea operatorilor, cat, mai ales, din partea consumatorilor. Compartimentul de agricultura ecologica ?si produse procesate din cadrul Directiei Generale Politici Agricole ?si Strategii sustine ca interesul M.A.D.R. este acela de a promova produsele bio, eco ?si organice romaneordm;ti, in special pe pietele externe. In acest sens, colaborarea cu Ministerul Economiei a dus la stabilirea Strategiei Nationale de Export ?si Promovare, inclusiv a acestei categorii de alimente, pentru anul 2014. Actuala Strategie a avut la baza o cercetare de piata realizata de Mednet Marketing Research Center, pe un eordm;antion de 1.138 de persoane cu varste cuprinse intre 18 ?si 70 de ani, situate atat in oraordm;e mari ?si mijlocii, cat ?si in mediul rural. Studiul a urmarit stabilirea unui numar cat mai corect al consumatorilor de alimente eco, evidentiind urmatoarele: Procentul de persoane care au consumat alimente eco cel putin de doua ori pe an este de 77,2%, in timp ce un procent de 15,4% declara ca prefera alimentele ale caror valori organoleptice reprezinta singurul criteriu de selectie. Restul de 7,4% nu pot estima cantitatea de alimente sanatoase sau, pur ?si simplu gustoase, consumate. Ca urmare a studiului, Strategia demarata in 2010 a fost revizuita in vara acestui an la nivel decizional, fiind inclusa in program necesitatea accentuarii participarii producatorilor de produse ecologice la targuri ?si expozitii internationale, cu posibilitatea de subventionare a 50% din costurile pentru participare. Cu siguranta, in anul 2014, unul dintre cele mai aordm;teptate targuri din segmentul bio il reprezinta Biofach, care va avea loc la Nuuml;remberg, Germania, in perioada 12-15 februarie. Privind retrospectiv, sa reamintim faptul ca la precedenta editie, titlul de tara anului a fost oferit Romaniei, ca recunoastere a dezvoltarii inregistrate in sectorul agro-industriei ecologice, ?si anume, creordm;terea numarului suprafetelor cultivate ?si a persoanelor implicate in sistemul de agricultura eco, impreuna cu rata de creordm;tere anuala de 23%. Ca un argument indirect al evolutiei pozitive din acest sector, sa evidentiem ca, in cursul lunii septembrie a acestui an, Casa Universitarilor din Bucureordm;ti a fost gazda celei de-a doua editii a targului destinat produselor alimentare bio V for Verde, care a reunit un numar de 50 de expozanti. La eveniment a participat ?si Larisa Petrini, Ambasador Jamie Oliver in Romania, doamna Petrini laudand produsele ?si producatorii romani din domeniu. Strategia Nationala, in concordanta cu Programul Uniunii Europene Solicitat de redactia noastra, domnul Marius Cioceanu, Preordm;edintele Asociatiei Bio Romania, a declarat: Spatiul european reprezinta o piata larga de comercializare pentru industria agrara ecologica. In acest sens, initiativa Directoratului General pentru Agricultura ?si Dezvoltare Rurala al CE, pusa in concordanta cu interesele romaneordm;ti, s-a materializat in crearea website-ului www.ec.europa.eu/agriculture/organic/home_ro. Prin intermediul acestuia, producatorii ?si comerciantii de produse catalogate eco pot invita consumatorii sa acceseze pagina respectiva pentru a se informa corect despre tot ceea ce inseamna ?si presupune agricultura ecologica ?si productia de alimente eco. O alta initiativa de promovare vine tot din partea Comisiei Europene, prin care se ofera un sprijin de maxim 50% tuturor programelor de informare ?si promovare care provin atat de la organizatiile profesionale implicate, cat ?si de la organizatii interprofesionale din sector. Conditia principala prin care acest sprijin este oferit consta in participarea cu un minim de 20% din costul aferent actiunilor. Asigurarea cofinantarii se realizeaza din bugetul statului, in conformitate cu prevederile Regulamentului CE nr. 3/2008 al CE, care vizeaza actiunile de informare ?si promovare pentru produsele agricole de pe teritoriul pietei interne ?si, de asemenea, in tarile terte. Aordm;adar, Strategia Nationala de Export ?si Promovare a produselor ecologice are la baza studii solide privind necesitatile inregistrate in sectorul agro-industriei, iar, in ceea ce priveordm;te procentul de 77,2% de consumatori de produse bio, acesta este de aordm;teptat ca, inca o data, pana la sfar?situl anului 2014 sa prezinte valori crescute. Desigur, consumul crescut va genera dezvoltarea sectorului.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2