307
Cel mai recent studiu derulat de Reveal Marketing Research și-a propus să afle mai multe detalii despre atitudinile și comportamentele românilor în ceea ce privește Sistemul de Garanție-Returnare a ambalajelor băuturilor îmbuteliate, care a devenit funcțional începând cu sfârșitul anului trecut (30 noiembrie 2023).
În plus, studiul a analizat modul în care intențiile exprimate de români înaintea implementării sistemului (noiembrie 2023), se reflectă în comportamentele acestora din prezent.
70% dintre români declară că returnează toate ambalajele marcate cu simbolul SGR, în timp ce 19% returnează doar o parte dintre acestea.
39% dintre români au adoptat acest comportament pentru a evita să piardă banii plătiți pe garanție.
Doar 45% dintre români sunt multumiți de modul de funcționare a Sistemului de Garanție-Returnare, principala soluție pentru îmbunătățirea acestuia fiind considerată creșterea numărului de puncte de returnare (55%).
Adaptare rapidă la noul Sistem de Garanție-Returnare. 7 din 10 români declară că returnează toate ambalajele cu garanție la punctele de colectare.
Conform rezultatelor studiului realizat de Reveal Marketing Research, 70% dintre români declară că returnează toate ambalajele marcate cu simbolul SGR.
Dacă în noiembrie 2023, o treime dintre români (36%) intenționau să returneze parțial ambalajele, în prezent 19% au adoptat acest comportament ocazional.