Repere

141

Studiu GFK: Romanii aloca 41% din cheltuieli pentru alimente

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Potrivit datelor GfK, romanii aloca 41% din cheltuieli pentru alimente ?si bauturi nealcoolice ?si 8% pentru tutun ?si bauturilor alcoolice, astfel ca aproape jumatate din bugetul unui roman merge pe produse alimentare, bauturi ?si tutun.Consumul de produse cumparate ?si consumate acasa a crescut in primele ordm;ase luni cu 2%, cel mai mare avans fiind inregistrat la alimente, de 6%, in timp ce la produsele de ingrijire personala a fost consemnata o scadere cu 2%, potrivit unui studiu GfK. Potrivit Gabrielei Luca, market strategy,situatia este clara: quot;Am identificat trei factori care influenteaza consumul, respectiv inflatia, nivelul de economisire ?si nivelul de incredere. Am avut de-a lungul timpului inflatie, cu impact in scadere de volume cumparate, dar in primele noua luni preturile au scazut cu 2,1%, ceea ce a dus la o creordm;tere a volumului de produse cumparate. In ceea ce priveordm;te economisirea, ponderea celor care economisesc a crescut in acest an la 17%, de la 12% anul trecut, dar ?si a sumelor economisite, la 131 miliarde de lei, comparativ cu 125 miliarde de lei in 2013. De asemenea, indicele de incredere in economie, in securitatea financiara, a inceput sa se imbunatateasca, a declarat, joi, Gabriela Luca, market strategy advisor la GfK, la conferinta Mediafax Talks about Brewing and Economy. In opinia sa, toate acestea au avut ca impact creordm;terea consumului de produse cumparate ?si consumate acasa in prima jumatate a anului, cu 2%. Consumul de produse de ingrijire personala a scazut insa cu 2%. ordf;i consumul de bere acasa a scazut in acest an, la noua luni reducerea fiind de 1,7%, in conditiile in care numarul gospodariilor care au cumparat macar un brand de bere in acest interval a fost mai mic cu 2,3%.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2