PiațăȘtiri

202

Studiu Nielsen: comportamentul consumatorilor de alimente

autor

MeetMilk.ro

distribuie

85% dintre respondentii care au participat la un studiu online spun ca preturile afecteaza alegerile pe care le fac in ceea ce priveste produsele pe care le cumpara, potrivit studiuluiNielsen Global Survey of Inflation Impact. Studiul realizat a avut in vedere 29.000 de respondenti online din 58 de tari din Asia-Pacific, Europa, America Latina, Orientul Mijlociu, Africa si America de Nord si a avut ca obiectiv identificarea modului in care oamenii, cu toate dimensiunile de venituri, se adapteaza la cresterea pretului mancarii. Cresterea pretului alimentelor nu afecteaza doar cheltuielile care privesc mancarea preparata in casa, ci si investitia in mancatul in oras 64% au raspuns ca ar ajusta acest cost , in activitati recreationale 44% si in calatorii 39% , achizitia de haine noi 55% si de snack-uri 45% , printre altele. In ceea ce priveste schimbarile care afecteaza categoriile de alimente, 14% dintre respondenti au spus ca ar cumpara mai multe cereale la vrac orez, faina si 11% au spus ca s-ar aproviziona cu fructe si legume proaspete sau congelate. Mai bine de jumatate dintre respondenti au sugerat ca nu intentioneaza sa-si schimbe obiceiurile de cumparare in ceea ce priveste categoriile: produse lactate 68% dintre cei chestionati , carne 62% , alimente ambalate 55% , peste si fructe de mare 52% . In schimb, mai mult de 50% dintre respondenti ar reduce cheltuielile in privinta bomboanelor, prajiturilor si altor dulciuri 59% , chip-uri si alte snack-uri 60% , bauturilor carbogazoase 53% , bauturilor alcoolice 49% ,a mancarurilor semipreparate 49% si a mancarurilor anterior preparate si vandute in magazine mici 45% . Marcile private si alimentele produse sub umbrela magazinului in care sunt expuse reprezinta echivalentul a 16% a cotei globale FMCG. Potrivit studiului Nielsen, in America de Nord acolo unde prezenta marcilor private este impamantenita , 46% dintre respondenti au spus ca ar cumpara mai mult marci private cand preturile alimentelor ar creste, comparativ cu 7% dintre respondentii care ar creste frecventa cu care ar cumpara brand-uri locale. In tarile dezvoltate din Europa, 35% dintre respondenti au declarat ca ar cumpara mai multe marci private, comparativ cu 8% care ar cumpara mai multe brand-uri locale. Mai multe, pe www.smark.ro

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2