203
Potrivit RetailDetail, supermarketul online inovator Rohlik se extinde acum în Italia, România și Spania sub marca Sezamo. Astfel, în 2022, compania cehă va ajunge în șapte țări, după care vor urma mai multe orașe în Germania.
8.000 de articole în 2 ore
Supermarketul online ceh Rohlik își continuă cucerirea europeană: în 2022, disruptorul se va lansa în Italia, România și Spania, ducând totalul la șapte țări. Pe noile piețe, supermarketul online va fi marca Sezamo, denumit după semințe de susan și sintagma „deschide susan”.
Până acum, jucătorul de comerț electronic a funcționat în fiecare țară sub un nume diferit. În Austria, de exemplu, se numesc Gurkerl, iar în Germania, compania operează sub marca Knuspr.
În ciuda denumirilor diferite, rețeta rămâne aceeași pe tot parcursul: Rohlik este un supermarket doar online, care livrează la ușa consumatorilor în două până la trei ore și oferă o gamă completă de produse de supermarket. Sezamo, de exemplu, intenționează să ofere în jur de 8.000 de produse proaspete livrate în trei ore în Italia și două ore în România.
„A fi de zece ori mai bun decât supermarketul”
Conceptul este astfel o încrucișare între serviciile de livrare expres în creștere, cum ar fi retailerul Gorillas - prezent ca vorbitor principal la RetailDetail Night - și serviciile tradiționale de alimentare online.
Este o răscruce de drumuri care pune la încercare supermarketurile tradiționale. În orașul german München, Rohlik a atins recent pragul de 1.000 de comenzi pe zi și a declarat că livrează peste 1 milion de articole în unele zile.
"Desigur, vechiul obicei de a merge la supermarket este greu de dezvățat. Prin urmare, ceea ce construim nu ar trebui să fie doar o modalitate mai bună de a face cumpărături, ci de zece ori mai bună", spune hotărât fondatorul Tomáš Čupr.
Tânăra companie a strâns deja 290 de milioane de euro în finanțare în acest an, inclusiv o rundă de capital de 100 de milioane de euro. La acel moment, Rohlik era estimat la un miliard de euro.
Perturbarea pieței alimentare
Sezamo se va lansa la Milano și București în prima jumătate a acestui an, iar Madridul se va adăuga în a doua jumătate a anului 2022. Italia va fi a doua cea mai mare piață pentru Rohlik, după Germania, așa că țara va avea și propriul CEO .
Andrea Colombo se transferă de la grupul de supermarketuri COOP Lombardia. În următorii câțiva ani, Čupr vrea să se extindă în mai multe orașe din Germania, inclusiv Frankfurt, Stuttgart și Leipzig.
De asemenea, se spune că Franța este pe ordinea de zi, deși nu sunt încă planuri definitive. „Odată cu penetrarea ridicată a cumpărăturilor mobile, avem șansa de a perturba alimentele în Europa”, a spus Čupr mai devreme. Acum că Ochama a fost lansat oficial și în Țările de Jos, o revoluție în cumpărăturile online pare inevitabilă.