149
Supermarket-urile olandeze Jumbo si C1000 au boicotat uleiul de masline Bertolli si produse din gama Ferrero si Douwe Egberts urmare a unor negocieri de stabilire a preturilor- desi produsele Douwe Egberts a revenit la rafturi saptamana trecuta, dupa ce a ajuns la un acord cu retail-ul, informeaza Food Navigator. Delistarea produselor a durat cateva saptamani, dupa ce producatorii nu au reusit sa ajunga la un acord cu retailul privind pretul, ambele facand parte din lantul de supermarketuri Jumbo Supermarkets Group. quot;Putem confirma ca, in prezent unele produse de Bertolli ulei de masline si Ferrero nu sunt vandute de catre Jumbo, in urma unor conversatii pe care le avem cu acesti furnizori cu privire la conditiile de cumpararequot;, a declarat purtatorul de cuvant al Jumbo, ClaireTruuml;gg. quot;La Jumbo, garantam clientilor nostri cel mai mic pret. De aceea, vrem sa avem cel mai bun pret posibil, din care clientii nostri pot beneficia. Pana atunci, va oferim o alternativa potrivita pentru aceste produse, cum ar fi propriul nostru brand Jumbo quot;, a spus aceasta. Nimeni de la compania-mama Deloleo care produce uleiul de masline Bertolli nu a raspuns la aceste afirmatii din presa, insa preturile la uleiul de masline au crescut foarte mult dupa ce industria europeana a uleiului de masline a fost lovita anul trecut de conditiile meteo neobisnuite, insecte si efectivele mari de grauri, bacterii care a distrus paturi ale culturii. Potrivit Consiliului International al Maslinelor, productia se afla la cel mai scazut nivel din ultimii 15 ani si tarifele pentru producatorii s-au dublat, la 121% in decembrie 2014, comparativ cu un an mai devreme. Preturile la cacao au crescut, de asemenea, in ultimul an, in crestere cu 12% in luna octombrie, comparativ cu un an mai devreme, ceea ce duce la preturi mai mari pentru produsele din ciocolata din industrie, in timp ce preturile la cafea s-au dublat anul trecut, dupa o seceta care a devastat productie in Brazilia. Un purtator de cuvant al companiei producatoare de cafea Douwe Egberts a adeclarat ca a ajuns la un acord cu Jumbo martea trecuta, adica lanturile de supermarketuri ar lista din nou produsele sale, imediat. El nu a elaborat situatia cu privire la impactul delistarii produselor care au avut impact asupra societatii, nici cu privire la detaliile negocierilor. Reprezentantii Ferrero nu a raspuns la o intrebare despre efectul boicotului asupra activitatii companiei. Potrivit cifrelor Nielsen, supermarket-urile din grupul Jumbo au avut o pondere de 21,7% din piata de retail cu produse alimentare olandeza in 2012.