Tehnologii

162

Tendințe pe piața băuturilor răcoritoare

autor

MeetMilk.ro

distribuie

La scară globală, un număr semnificativ de opțiuni de băuturi sunt determinate de obiceiuri, deoarece consumatorii selectează anumite băuturi în funcție de nevoile lor, se arată în ultima analiză specifică publicată de FMGC Gurus.

Nimic surprinzător

Nu este surprinzător faptul că anumite categorii de produse au menținut o proporție consistentă de consumatori obișnuiți de-a lungul timpului. Cu toate acestea, în ultimii ani s-a înregistrat o creștere vizibilă a consumatorilor care apelează săptămânal la cordial, dovleac și siropuri.

Informațiile despre consumatori ale FMCG Gurus arată că 53% dintre consumatorii globali au declarat că beau cordial, dovleac și siropuri, fie zilnic, fie săptămânal, în 2024. Acest lucru a crescut cu 12% din 2021.

Această creștere a consumului de cordial poate fi legată de persoanele care caută mai multe costuri ca opțiuni eficiente. Acest lucru se datorează creșterii prețurilor, în special în categoriile de produse de la care cumpără în mod regulat.

Pe de altă parte, a existat o scădere a numărului de persoane care consumă suc răcit săptămânal, probabil din cauza prețurilor sale premium.

Mai puține cheltuieli

În timpul unei perioade de incertitudine financiară, consumatorii cheltuiesc mai puțin pe piața sănătății și wellness. Când se evaluează băuturile cu beneficii pentru sănătate, a existat o scădere a persoanelor care consumă în mod regulat aceste produse, comparativ cu 2021.

De exemplu, cercetarea de piață a FMCG Gurus evidențiază că, în categoria băuturilor proteice, 26% dintre consumatori beau această băutură zilnic sau săptămânal. Aceasta arată o scădere cu 11% a consumatorilor care cumpără băuturi proteice zilnic sau săptămânal din 2021.

Această scădere este deosebit de pronunțată în categoria băuturilor izotonice. În timp ce consumatorii rămân proactivi cu privire la sănătatea lor, o îngrijorare redusă cu privire la boală, cuplată cu creșterea prețurilor, a condus la trecerea de la un accent neclintit pe sănătate la o abordare mai atentă.

Aceasta înseamnă că consumatorii sunt în continuare interesați de produsele de sănătate și wellness, dar le folosesc mai rar. În plus, este posibil ca aceștia să fie mai exigenți cu privire la eficacitatea, necesitatea și valoarea lor, în special pentru produsele cu prețuri mai mari.

Atenți la factorii negativi

Atunci când verifică etichetele nutriționale, consumatorii sunt mai susceptibili să se uite la ingredientele dietetice negative. Iar când aleg băuturi, mulți consumatori revizuiesc detaliile nutriționale de pe ambalaj, un procent care a rămas constant în ultimii doi ani.

Înclinația de a inspecta etichetele variază în funcție de categoria de băutură. În general, consumatorii sunt mai înclinați să revizuiască informațiile pentru aspectele dietetice negative, mai degrabă decât ingredientele asociate cu beneficiile pentru sănătate.

Zahărul este ingredientul cel mai frecvent verificat. Deși conținutul de zahăr nu descurajează neapărat persoanele să cumpere, în special pentru ocazii de răsfăț, subliniază faptul că oamenii sunt atenți la conținutul de zahăr din băuturile răcoritoare.

În plus, asocierea cu probleme de sănătate precum obezitatea este clară. Acest lucru a fost influențat de atenția sporită acordată subiectului în ultimele decenii.

Ingredientele recunoscute sunt atrăgătoare pentru consumatori

Actualele provocări generate de criza costului vieții au afectat stabilitatea financiară a consumatorilor. Cu toate acestea, este esențial să recunoaștem faptul că indivizii acordă prioritate percepțiilor valorii față de accesibilitate atunci când selectează băuturile răcoritoare.

În plus, consumatorii sunt încă dispuși să facă upgrade la produse pe care le percep ca fiind de înaltă calitate. Acest lucru este deosebit de clar atunci când căutați momente de răsfăț la prețuri accesibile pentru a evada și a compensa cheltuielile reduse în alte domenii.

Acest lucru subliniază importanța de a sublinia inovația, mai degrabă decât de a se concentra doar pe oferirea celui mai mic preț în dezvoltarea de noi produse. În mod încurajator, împingerea limitelor premium în cadrul segmentelor economice poate determina consumatorii să-și reconsidere perspectivele.

La scară globală, consumatorii subliniază că metodele de producție 100% naturale influențează foarte mult viziunea lor asupra calității premium. Acest lucru indică dorința de a se asigura că produsele sunt realizate meticulos, cu accent pe ingrediente naturale, asociate cu sănătatea, durabilitatea și calitatea superioară. (Foto: Freepik) 

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2