Halo-ul de sănătate al proteinelor rămâne ferm în poziție, întrucât un raport identifică tipul / conținutul gata de băut pe bază de proteine și tipul / conținutul de proteine ca oportunități de categorie principală pentru a excela în categoria nutriției sportive în creștere, se arată în ultimul raport asupra pieței formulelor de nutriție pentru sportivi, raport citat de NutraIngredients.
Autorii raportului, Ingredion, subliniază aceste oportunități ca o modalitate de a susține afirmațiile preferate de consumatori în materie de sănătate și bunăstare, indiferent dacă crește nivelul de proteine și energie sau reduce zahărul și grăsimile.
„Tendința de sănătate și bunăstare este un factor cheie, deschizând noi oportunități de dezvoltare a produselor de masă, pe măsură ce consumatorii caută din ce în ce mai mult alimente și băuturi care să ofere beneficii funcționale pentru sănătate și stilul de viață”, spune Chris Draper, liderul contului cheie din Marea Britanie și Irlanda pentru PureCircle by Ingredion.
„Această estompare a limitelor categoriilor este de așteptat să vadă valoarea nutriției sportive și să ajungă la 35 de milioane de euro până în 2025.
„Activitatea de lansare a produselor noi în nutriția sportivă în EMEA a crescut cu peste dublu față de rata globală, înregistrând un CAGR de 31,2% între 2016-20.”
În timp ce proteinele au fost stabilite de mult timp ca un ingredient cheie în alimentele și băuturile sănătoase, raportul menționează acreditările macronutrienților pentru o creștere durabilă prin surse alternative.
Odată ce proteina pe bază de plante apare ca un ingredient mai „verde”, produsele care folosesc acest produs îndeplinesc cerințele unei comunități în creștere a dietei vegane, vegetariene și flexitare.
Puterea industriei pentru a satisface acești consumatori continuă, deoarece raportul menționează că afirmațiile vegane sunt importante în NPD, potrivit respondenților din Marea Britanie (22,4%), Franța (20%) și Spania (24,4%).
Împreună cu proteinele, alte poziții de top ale consumatorilor din sectorul nutriției sportive includ afirmații referitoare la lipsa de zahăr și reducerea / reducerea zahărului, ca o reflectare a impulsului guvernelor de a reduce incidența diabetului și a creșterii în greutate.
Raportul, intitulat: „Succesul în nutriția sportivă: identificarea de noi oportunități și formularea succesului în categoria nutriției sportive în creștere” nu a clasificat zahărul adăugat drept una dintre pozițiile cu cea mai rapidă creștere, cu afirmații în creștere cu + 43% CAGR, între 2015-19 .
Raportul aprofundează, de asemenea, motivațiile care stau la baza deciziilor de cumpărare, oferirea de energie fiind clasată ca principalul motor la 38%, urmată îndeaproape de sănătate la 37%.
„Consumatorii caută nu numai produse nutritive sportive sănătoase, ci și mai importante, fără adaosuri de zahăr adăugate sau reduse, care sunt convenabile de utilizat și reflectă stilul lor de viață și preocupările de sănătate”, remarcă raportul.
În timp ce milenii sunt cumpărători cheie, raportul menționează 17% din acest demografic că, atunci când este întrebat, cumpără de obicei produse de nutriție sportivă atunci când fac cumpărături.
În plus, examinarea listelor de ingrediente, cererea pentru afirmații „fără artificii” și „naturale” și o conștientizare crescândă asupra beneficiilor pentru sănătate ale dietelor vegane și fără carne au condus la această schimbare, cu 15% din milenii deja fără carne.
„Declarațiile privind alegerea ingredientelor și etichetele trebuie să reflecte aceste priorități și preocupări legate de stilul de viață”, subliniază raportul Ingredion.
„O modalitate prin care companiile pot realiza acest lucru este prin încorporarea proteinelor pe bază de plante, care oferă beneficiile funcționale dorite pentru sănătate, abordând în același timp alegerile stilului de viață în jurul dietelor vegane și durabilității”.
Ofertele actuale din domeniul produselor proteice pe bază de plante includ specialiștii în ingrediente Kerry și Roquette, cu proteine pe bază de mazăre, acum un pilon printre ofertele de proteine ale celor două firme.
Gama de ingrediente proteice vegetale de la Ingredion include proteina Vitessence Pulse 1803 - un izolat de mazăre cu conținut ridicat de proteine care poate fi utilizat într-o gamă largă de produse bogate în proteine, cum ar fi barele de nutriție și sport, pulberile și sporturile gata de băut (RTD) băuturi.