PiațăȘtiri

208

Tendințe pe piața laptelui condensat

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Laptele condensat a fost produs începând cu mijlocul secolului al XIX-lea, inițial, sub formă de lapte la conservă, cu valabilitate de lungă durată, produs care este încă foarte popular astăzi, în calitate de cremă de cafea. Această variantă este de obicei neîndulcită. Pentru a produce lapte condensat îndulcit, se adaugă până la 45% zahăr, în lapte, fiind dizolvat. După îndepărtarea apei, prin evaporare, se produce un lapte condensat mai gros, cu un gust de caramel mai distinct. Cu cât timpul de încălzire este mai lung și temperatura este mai mare, cu atât gustul va fi mai pronunțat.

Laptele condensat, indispensabil pentru cofetari

Laptele condensat îndulcit, produs industrial, este unul dintre cele mai importante ingrediente pe bază de lapte pentru industria alimentară și a cofetăriei, pe lângă laptele praf și unt. Este utilizat mai ales în producția de umpluturi de caramel de înaltă calitate, bare de ciocolată, bomboane de ciocolată, cafea, sosuri de desert, înghețată și multe alte dulciuri. În aceste aplicații, nu numai că oferă gustul tipic de caramel, dar influențează, de asemenea, consistența și gustul dorit al produsului finit.

Calitatea și rețeta laptelui condensat îndulcit, folosit ca ingredient, au o influență mare asupra proprietăților produsului finit. Conținutul de grăsime, conținutul de substanță uscată și cota de zahăr sunt criteriile principale pentru diferențierea rețetelor standard obișnuite.

În unele țări, laptele condensat este produs în conformitate cu cerințele stricte din Regulamente privind produsele lactate. Acest lucru reglementează, printre altele, care ingrediente pot fi conținute, în care contingente și modul în care produsele sunt denumite. Produsele sunt împărțite în trei clase, în funcție de conținutul lor de grăsimi:

• Laptele condensat îndulcit, cu cel puțin 8,0% grăsime

• Lapte condensat îndulcit semi-degresat, cu 1% - 8% grăsime

• Lapte degresat condensat îndulcit, cu cel mult 10% grăsimi

Cu toate acestea, nu numai conținutul de grăsime și materia uscată determină proprietățile ingredientului laptelui condensat îndulcit, ci și controlul tehnologiei și proceselor companiei producătoare de lapte și a calității laptelui-materie primă, care este prelucrat. De exemplu, ele influențează procesul de cristalizare în laptele condensat. Din acest motiv, rețete formal identice, realizate de diferiți producători, pot avea proprietăți de procesare ulterioare foarte diferite. Prin urmare, selecția furnizorului potrivit pentru propriul produs și procesul de producție este cu atât mai importantă, pentru producătorii de produse finite din industria alimentară și a produselor de cofetărie.

Tendințele nutriționale necesită soluții noi

Dar, aceste diferențe fundamentale de calitate nu sunt doar cele puse în centrul atenției, astăzi, în producerea și procesarea laptelui condensat îndulcit. Tendințele de bază ale ultimilor ani, precum produsele vegetariene și vegane, produsele cu etichetă ecologică, etichetă curată sau mâncarea pentru anumite grupuri religioase, precum cele care corespund regulilor pentru Halal sau Kosher, sunt din ce în ce mai solicitate de consumatorii foarte informați de astăzi. Prin urmare, cererea de ingrediente adecvate crește, de asemenea, în paralel cu producătorii de produse alimentare și cofetărie. Aceste ingrediente trebuie să îndeplinească cerințe complet noi.

”Astăzi, nu mai este suficient să ajustați conținutul de grăsime și materia uscată a rețetei, la cerințele individuale ale clientului”, spune Johannes Rother, directorul general al WS Warmsener Spezialitäten GmbH, care descrie cererile în schimbare rapidă ale clienților săi. ”Pe de o parte, observăm o cerere în creștere puternică pentru variante certificate, precum bio și/sau Fairtrade, precum și Halal și Kosher.

Și, pe de altă parte, se creează produse complet noi, precum laptele condensat îndulcit cu adăugarea de grăsimi vegetale, alternative pur vegetale fără lapte sau înlocuirea zahărului cu anumiți înlocuitori de zahăr. În consecință, dezvoltarea produsului nostru se desfășoară în prezent cu viteză maximă”. Să amintim că această companie este unul dintre cei mai mari producători de lapte condensat îndulcit din Germania și furnizează mulțor producători de produse de marcă din industria de cofetărie internațională.

Pentru o ilustrare mai bună a afirmațiilor de mai sus, să luăm produsele lactate din nordul Germaniei, care sunt în prezent în rol de pionier pe piața laptelui condensat îndulcit, certificat organic, precum și al laptelui condensat autorizat Fairtrade. Atunci când se utilizează grăsimi vegetale în noile rețete, achiziția de materii prime produse durabil este un criteriu important. De exemplu, se folosește grăsime de palmier certificată RSPO. Ca organizație centrală, RSPO (Organizația privind uleiul de palmier durabil), promovează metode de cultivare durabile pentru uleiul de palmier în țările producătoare și a definit o serie de principii și criterii care trebuie îndeplinite pentru producția durabilă.

Noile tipuri de ambalaje deschid piețele

Al doilea punct important pentru cumpărătorul profesionist din industria alimentară sau a cofetăriei, pe lângă rețeta și calitatea laptelui condensat îndulcit, este alegerea unor opțiuni de ambalare adecvate, pe care un producător le poate oferi. Fie că sunt containere mari sau mici, fie pentru piața regională, fie pentru export în țări terțe cu rute de transport foarte lungi, ambalajul trebuie să fie potrivit și pentru diferitele cerințe ale celor mai diverse procesatoare.

Ambalajul trebuie să protejeze produsul cât mai bine în timpul transportului, pentru a menține o calitate optimă a acestuia până la momentul procesării. De asemenea, trebuie să fie potrivit pentru cerințele tehnologice ale instalațiilor de producție. Iar conținutul de cantitate să corespundă în mod ideal cu cantitățile necesare pentru fiecare lot, dacă producția nu este continuă.

Sistemele populare de ambalare pentru laptele condensat îndulcit sunt containerele din oțel steril, butoaie și încărcarea în cisterne. În uz din ce în ce mai mare, sunt de asemenea diferite sisteme bag-in-box (BIB), cum ar fi containerele unidirecționale și reutilizabile, cu capacități de până la 1.000 kg sau cutii mai mici, cu capacități de până la 25 kg. În special pe piața umpluturilor mai mici, pentru consumatorii vrac, noile soluții sunt, de asemenea, la mare căutare, cum ar fi BIB-urile mici, cu o capacitate de 5 kg sau mai mult. Acestea reduc distanța dintre conservele tipice pentru consumatorii finali și containerele în vrac comune pentru industrie.

Oportunități

Aceste soluții de ambalare sunt utilizate, atât în ​​comerțul cu restaurantele, cât și în sectorul de catering și pentru cerințe mai mici, de către mai mulți procesatori artizanali de la cofetării, brutării, saloane de înghețată și mici producători specializați.

”Tocmai am investit într-o nouă linie de umplere versatilă, pentru a putea reacționa mai flexibil la cerințele de ambalare ale clienților noștri. Aceasta ne va permite, de asemenea, să ne extindem piața de vânzări, în special în exportul de unități de ambalare mai mici și noi variante de produse cu grăsime vegetală pentru piața asiatică”, spune Claudia Paland, manager de proiect la WS Warmsener Spezialitäten GmbH, care aparține grupului de produse lactate din Germania de Nord Uelzena eG.

Cererea de lapte condensat îndulcit în ambalaje vrac mai mici, crește puternic, nu doar în sectorul clasic al serviciilor alimentare din Europa, ci și în Asia, de exemplu în Vietnam sau Indonezia, unde laptele condensat îndulcit este folosit în mod tradițional pentru albirea și îndulcirea ceaiului și unde există un consum mare pe cap de locuitor. Aici, de exemplu, sălile de ceai răspândite peste tot, sunt o piață interesantă pentru lactatele europene.

În același timp, această piață, în special, înregistrează o cerere tot mai mare de rețete mai ieftine, cu adăugarea de grăsimi vegetale, în special ulei de palmier, ulei de nucă de cocos sau chiar alternative pur vegetale, la care compania a răspuns acum cu noi rețete. Investind în noi opțiuni de ambalare, compania își consolidează și mai mult poziția de furnizor cu cea mai largă gamă de soluții de ambalare pentru lapte condensat îndulcit pentru clienții B2B.

Concluzie

În perioadele în care se schimbă obiceiurile consumatorilor și piețele globale, diversificarea și adaptarea rapidă a noilor tendințe reprezintă o provocare din ce în ce mai mare, atât pentru producătorii de ingrediente, cât și pentru procesatorii lor. Această provocare afectează chiar și produse tradiționale precum laptele condensat îndulcit.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2