PiațăȘtiri

204

Tesco va vinde cartofi nespălați “pentru a reduce deșeurile alimentare”

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Retailer-ul din Marea Britanie, Tesco, a introdus cartofi nespălați în aproximativ 262 de magazine din Marea Britanie ”pentru a reduce risipa de alimente”, după o fază de încercare reușită.

După cum notează European Supermarket Magazine, cartofii nespălați au o durată mai mare de valabilitate, deoarece solul ajută la blocarea luminii și la încetinirea procesului natural de degradare.

Retailerul a adăugat că până în anii 1970, majoritatea supermarketurilor și fructelor din Marea Britanie obișnuiau să vândă cartofi nespălați.

„Cele mai irosite alimente”

Potrivit grupului de acțiune consultativă privind deșeurile WRAP, cartofii sunt singurul produs „cel mai irosit alimente” în rândul gospodăriilor din Marea Britanie.

Will McManus, specialist în sectorul produselor proaspete la WRAP, a spus: „Unul dintre cei mai mari factori care conduc la deșeurile de cartofi din casă este că nu le folosim la timp, astfel încât orice putem face pentru a prelungi durata de valabilitate are potențialul de a să fie cu adevărat important în lupta împotriva risipei alimentare.

„Suntem foarte încântați să vedem cum Tesco colaborează cu furnizorii lor pentru a combate risipa de alimente și pentru a aduce schimbări în rafturile lor.”

McManus a adăugat, de asemenea, că deșeurile alimentare menajere contribuie semnificativ la emisiile globale, 70% din deșeurile alimentare provin din case.

Proiect pilot

Tesco a făcut echipă cu Branston, unul dintre cei mai importanți furnizori de cartofi din Marea Britanie, pentru un proiect pilot care implică lansarea cartofilor albi organici nespălați în 120 de magazine din țară.

Companiile au descoperit că durata de valabilitate a cartofilor nespălați a fost aproape dublă față de cea spălată, adăugând o perioadă suplimentară de cinci zile de prospețime.

Produce managerul tehnic principal la Tesco, Rob Hooper, a declarat: „În noiembrie anul trecut am derulat un test inițial la magazinele din Bristol și zonele înconjurătoare pentru a vedea cum vor răspunde cumpărătorii și a fost un succes, așa că acum extindem acest proces în întreaga sudul Angliei. ”

Managerul tehnic de la Branston, Dominic Groom, a comentat: „Lucrând în parteneriat cu Tesco, am identificat o potențială oportunitate de a prelungi durata de valabilitate a cartofilor noștri organici, lăsându-i nespălați.

„Acest studiu ar trebui să ne ofere o înțelegere mai clară a modului în care se manifestă acest impact și a modului în care clienții se simt în legătură cu solul pe cartofi”.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2