Repere

133

Top-ul profitabilitatii in Industria vinului

autor

MeetMilk.ro

distribuie

Anul 2014 a fost un an dur pentru cramele romaneordm;ti, care au avut de infruntat o vreme dificila, ceea ce a antrenat costuri in creordm;tere ?si o lupta pentru pastrarea preturilor conshy;stanshy;te la raft. Din punctul de vedere al productiei, Romania a inregistrat a doua mare scadere de pe continent, de 20%, cramele fiind afectate de vremea nefavorabila, care de altfel s-a simtit in productia a ordm;apte mari puteri din domeniul vinului. Potivit datelor oficiale transmise de companii catre Ministerul de Finante, Top-ul profitabilitatii din Industria vinului este urmatorul: 1-Recas profit 15, 8 mil, lei 2-Jidvei +9,1 3-Vincon +4,7 4-Cotnari +3,6 5-Angelli +2 6-Tohani +0,8 7-Vinexport +0,2 8-Zarea pierdere -1 9-Halewood -4,9 10-Murfatlar -103,3 Vanzarile de vin prin magazinele din comertul modern au o pondere de 40-50% in piata de vin. Brandurile din portofoliul unor producatori precum Murfatlar, Vincon, Jidvei, Cotnari sunt in topul vanzarilor jucatorilor din comertul modern. In pofida expansiunii, ponderea pe care comertul modern o are in piata de vin este constanta in conditiile in care apar magazine specializate ?si se dezvolta comertul online. Aproape un milion de hectolitri de vin se vand anual in retele din coshy;mertul modern, ceea ce reshy;preshy;zinta 40-50% din volumele totale care se comercialishy;zeashy;za in Romania, arata o estishy;mare a ZF pe baza dashy;telor produshy;cashy;torilor de vin. Cateva sute de branshy;duri se gashy;sesc pe rafturile marilor magazine, iar mishy;zele sunt marcile romaneordm;ti, industria vinului fiind de altfel dominata de produsele locale. Imshy;porshy;tushy;rile au o cota de doar cateva procente din piata. Ponderea comertului moderm la nivelul pietei o estimam la 40%. Avand in vedere creordm;shy;terea extensiva a segmentului, cota acestuia ar fi trebuit sa creasca, insa a ramas aproximativ conshy;stanshy;ta. Acest lucru s-a intamshy;plat mai ales dashy;torita creordm;shy;terii magazinelor speshy;cializate ?si a online-ului, a spus Daniel Negrescu, brand mashy;nashy;ger al Murfatlar. Comshy;pania are 10 branshy;duri in reshy;telele din comertul modern, printre acestea numarandu-se Trei Hectare, Lacrima lui Ovidiu, Silk, Conu Alecu, Rai de Murfatlar, Sec de Murfatlar, Zestrea Murfatlar. Acest canal genereaza 40-45% din afacerile comshy;paniei. In ultimii doi ani, mai noteaza Neshy;grescu, ponderea canalului a ramas constanta in afacerile companiei.

aflat

anterior
urmator

read

newsletter1

newsletter2