Bauturile spirtoase sunt o categorie care inca se lupta cu scaderile de consum generate de creordm;terea medie a preturilor in urma majorarii accizei, in septembrie 2013. Ce segmente reuordm;esc totu?si sa creasca ?si de ce, se intreaba jurnalistii de la Progresiv? Aflati din analiza realizata pe baza datelor furnizate de compania de cercetare de piata IWSR International Wine Spirit Research . Pentru jucatorii mari din piata locala a bauturilor spirtoase, vodca este cea mai importanta categorie, ea reprezentand a ordm;asea parte din totalul pietei. In interiorul categoriei, produsele fabricate local detin o pondere covar?sitoare in volumele totale, cei mai mari producatori de profil fiind Alexandrion Group marcile Alexander ?si Kreskova , Prodal 94 brandul Stalinskaya ?si Scandic Distilleries, companie din grupul European FoodDrinks, cu branduri precum Scandic ?si Kazaciok. De cealalta parte, importurile in categorie sunt reprezentate de branduri precum Absolut Pernod Ricard , Finlandia BDG Import , Smirnoff ?si Tazovsky PPD Romania . In incercarea de a evita scaderile drastice de consum, producatorii de vodca au preluat anul trecut cat de mult au putut din majorarea accizei, in detrimentul profitabilitatii. In consecinta, pretul mediu pe piata in aceasta categorie a crescut cu 5% in 2013 fata de anul anterior, in conditiile in care rata de majorare a accizei la alcool a fost de 33% de la 750 la 1000 de euro pe hectolitru de alcool pur , potrivit datelor IWSR. Acestea mai arata o creordm;tere de 1% a categoriei in intervalul mentionat anterior. O explicatie ar fi faptul ca vodca a reu?sit sa caordm;tige consumatori tineri, fiind un ingredient de baza pentru multe cocktailuri la moda acum. Mai multe, pe www.magazinulprogresiv.ro