210
Premiumizarea a fost esențială în categoria cu alcool scăzut și fără alcool, până în prezent. Odată cu criza costului vieții, aceasta deschide oportunități pentru categoria cu alcool scăzut și fără alcool de a dezvolta produse în spațiul economiei? Iată o analiză BeverageDaily care caută să sărpundă acestei teme.
Consumatorii sunt încă dornici să cheltuiască
”Premiumizarea” a fost esențială pentru creșterea scăzută și a nicio categorie până în prezent: aromele, ingredientele, proveniența și poveștile mărcii fiind principalii factori ai produselor. Este o tendință observată în alimente și băuturi: dar cu atât mai important într-o categorie care trebuie să găsească puncte de vânzare pentru produsele fără alcool.
Odată cu criza costului vieții, atenția se îndreaptă din nou către segmentul economiei. Dar când vine vorba de categoria low to no, economia nu este calea de urmat, sugerează experții în comerț.
În timp ce criza costului vieții lovește continuu titlurile, urmărirea a ceea ce înseamnă asta la nivel de consumator în ospitalitate este încă neclară.
Consumatorii caută, fără îndoială, să reducă și să facă economii. Și totuși - la fel ca și pandemia - se concentrează, de asemenea, pe calitate mai degrabă decât pe cantitate și caută îngăduință pentru a trece peste momentele dificile.
Datele CGA by Nielsen IQ ilustrează aceste contradicții: 29% dintre consumatori spun că băuturile ieftine sunt mai mult luate în considerare acum decât înainte de pandemie; și totuși 34% spun că prețuiesc calitatea înaltă mai mult decât înainte.
Phil Montgomery, director de servicii pentru clienți, CGA by Nielsen IQ, sugerează că ospitalitatea este - pentru moment - mai puțin afectată decât alte sectoare de criza costului vieții.
„În timp ce portofelele pot fi strânse de criza costului vieții, consumatorii intenționează să acorde prioritate vizitelor de ospitalitate față de toate celelalte cheltuieli discreționare”, a spus el, vorbind la Low2No Bev și The Big Hospitality Expo de la London Olympia luna trecută. Datele arată că consumatorii vor alege mai întâi să-și cheltuiască venitul disponibil pentru a mânca și a bea afară, mai presus de orice alte activități de petrecere a timpului liber - chiar și mai presus de vacanțe, îmbrăcăminte și îmbunătățiri ale casei.
Premiumizarea este un punct de diferență
Ce înseamnă toate astea pentru minus la nu? Vestea bună este că - conform aceluiași sondaj CGA al consumatorilor - 14% dintre consumatori spun că categoria de alcool scăzut și fără alcool este mai importantă pentru ei acum decât era înainte de pandemie, ilustrând schimbarea de schimbare în industrie.
Dar, în ciuda presiunilor, experții sunt de acord că economia nu este calea de urmat pentru sector. La urma urmei, sectorul a folosit de ani de zile poziționarea premium ca una dintre modalitățile cheie de separare a categoriei - nu în ultimul rând ca o modalitate de a separa categoria de băuturile răcoritoare standard.
Jeremy Manterfield, controlor de categorie, Asahi UK, poate vedea că criza costului vieții poate determina în cele din urmă consumatorii să reducă numărul de băuturi pe care le cumpără într-o ieșire, dar fără a face sacrificii pentru băuturile înșiși.
Calitatea și gustul
„Ultimul lucru pe care îl vor face este să înceapă tranzacționarea în jos”, a spus el. Compania are o conductă plină de inovații când vine vorba de alcool scăzut și fără alcool (dorește ca berea fără alcool să reprezinte 20% din portofoliul său până în 2030), dar toate acestea continuă să se concentreze pe produse premium. „Nu văd pe nimeni care caută să lanseze un nivel economic”, a spus el.
Dan Crowther, fondatorul și directorul companiei de consultanță în băuturi Hedonist Group, este de acord. Dar el crede că criza costului vieții ar putea oferi o oportunitate pentru categoria scăzută sau nulă, dacă cel din comerț poate găsi punctul favorabil cu prețuri de la produse scăzute sau deloc.
Dacă pot convinge consumatorii de calitatea și gustul lor atunci când sunt comparați cu omologii tradiționali alcoolici - și însoțesc asta cu un preț alternativ care este atractiv pentru consumatorii tradiționali de alcool - acest lucru ar putea încuraja consumatorii să încerce astfel de produse.
Și din cealaltă direcție, produsele scăzute spre deloc oferă deja acel punct de diferență premium față de categoria existentă de băuturi răcoritoare.
„Când oamenii ies în oraș, se așteaptă la mai mult... sifon și cola nu le mai taie”, a spus el. „Categoria cu alcool scăzut și fără alcool poate oferi oamenilor un moment de „răsfăț”.