138
Romanii cheltuie anual in pietele volante ?si agroalimentare circa 1 mld. euro, respectiv 7% din banii pe care ii dau in comertul cu dominanta alimentara, potrivit calculelor Ziarului financiar, pe baza datelor companiei de cercetare de piata GfK. ZF a calculat vanzarile in pietele volante pornind de la o estimare de 14 mld. euro a comertului cu dominanta alimentara unde cea mai mare pondere o au hipermarketurile ?si supermarketurile, cu o cota de piata cumulata de peste 40%. Datele oferite de GfK privind structura comertului local cu dominanta alimentara ofera astfel o prima estimare privind vanzarile din pietele volante ?si agroalimentare din Romania, unde cea mai mare parte a vanzarilor este nefiscalizata. In multe oraordm;e din Romania, de cele mai multe ori oraordm;e mici ?si medii, comertul modern a patruns abia in ultimii 2-3 ani, astfel ca pietele au fost mulshy;ta vreme una dintre putinele optiuni. Este vorba ?si de obiordm;nuinta ?si de trashy;ditie, crede Marcelo Mihai, senior consultant in cadrul companiei de consultanta in management Geva Comshy;pany. Totu?si, in ultimii ani, pietele au pierdut tot mai mult teren, la fel ca tot comertul traditional, sub povara expansiunii agresive a retelelor straine. Mai multe, pewww.zfcorporate.ro