222
Marcile private dezvoltate de lanturile de magazine au cucerit in ultimii ani unele dintre cele mai importante sectoare din piata, precum uleiul, iaurtul, sapunul sau ciocolata - unde pana recent brandurile faceau legea - ?si au ajuns la vanzari de 2,4-2,7 mld. euro. Astfel, una din trei sticle de ulei cumparate de romani este marca privata, la fel ?si unu din patru iaurturi, informeaza Ziarul Financiar. Produse precum Aro Metro CashCarry , K-Classic Kaufland sau 365 Mega Image au inceput sa i?si faca loc in coordm;urile romanilor in urma cu circa un deceniu, insa la acel moment ele aveau o cota de piata de doar 1%. La jumatatea lui 2013 ajunsesera la o cota de piata de 15%, iar trendul este ascendent, potrivit datelor companiei de cercetare GfK. In contextul in care comertul loshy;cal - ce include atat rezultatele retelelor straine, cat ?si ale micilor comercianti - este evaluat la 16-18 mld. euro, marcile private reprezinta o piata de 2,4-2,7 mld. euro, potrivit calculelor ZF pe baza datelor din piata ?si a celor de la GfK. Marcile private reprezentau la finalul anului trecut 15% din vanzarile de food produse alimentare . Este posibil ca ponderea lor sa ajunga la 30%, dar nu ordm;tiu daca asta este ceea ce vrem. Depindem de ce va vrea consumatorul, spune Jean Baptiste Dernoncourt, ordm;eful operatiunilor locale de 5 mld. lei 1,12 mld. euro in 2012 ale Carrefour. El spune ca era nevoie de aceste produse in contextul in care in ultimii ani marcati de criza puterea de cumparare a romanilor a fost tot mai mica. mai multe pe www.zf.ro .