Unilever dorește să realizeze o cifră de afaceri de cel puțin 1 miliard de euro în termen de cinci până la șapte ani, cu alternative vegetale la carne și produse lactate. Multinaționala se așteaptă la o creștere explozivă a pieței, după cum informează publicația RetailDetail
Start prematur
Unilever lansează o nouă strategie „Viitorul alimentelor”, care se concentrează pe climă și sănătate. O schimbare bazată pe plante este o parte importantă a acestei strategii. Astăzi, multinaționala are o cifră de afaceri de aproximativ 200 de milioane de euro cu produse vegane precum înlocuitorii de carne ai măcelarului vegetarian, Magnum vegan sau maioneza vegetală a lui Hellmann, dar asta ar trebui să devină în curând mult mai mult.
„Cred că suntem la începutul creșterii pieței lor pentru înlocuitorii cărnii și produselor lactate - sunt încă mici în comparație cu piețele generale ale cărnii și produselor lactate”, spune Hanneke Faber, care conduce divizia de produse alimentare Unilever.
„În cele mai dezvoltate țările reprezintă 5% din carne sau produse lactate - unele previziuni spun că ar putea ajunge la 50% ", a declarat ea pentru Financial Times. Deși există o concurență mare pe piață, compania spune că sunt la îndemână. Acum un an , Unilever a câștigat un contract major pentru furnizarea de burgeri vegetali de măcelari vegetarieni pentru operațiunile europene ale Burger King.
Soia și algele
Unilever este deschis preluărilor, dar dorește să se dezvolte singur pe aceste segmente de piață. Compania se concentrează pe înlocuitori de carne, înghețate fără lapte și maioneză fără lactate.
Înlocuitorii de lapte - o piață pe care rivala Danone este puternică - nu se încadrează, așadar, în sfera sa de aplicare. Pentru înlocuitori de carne, multinaționala se concentrează pe soia ca cel mai important ingredient, dar algele vor juca, de asemenea, un rol mai important în viitor.
Unilever formulează, de asemenea, o serie de ambiții climatice suplimentare: de exemplu, grupul dorește să reducă la jumătate risipa de alimente până în 2025 și ia măsuri pentru combaterea defrișărilor în lanțul de aprovizionare până în 2023.
Compania își face și produsele alimentare mai sănătoase prin reducerea zahărului și a zahărului. sare și reducerea unor porții.