Dupa cum informeaza RetailDetail, Unilever a raportat cifre de vânzări dezamăgitoare: în volum, compania a vândut cu 1,5 % mai puțin decât anul trecut.
Cu toate acestea, o creștere semnificativă a prețurilor a permis să crească vânzările totale. Costurile vor rămâne ridicate pentru o perioadă de timp, așa că prețurile pot crește din nou.
Vânzările Unilever au crescut cu 4%, până la 13,5 miliarde de euro în al treilea trimestru, dar asta din cauza creșterilor de preț și a achizițiilor. Volumul total al vânzărilor a scăzut cu 1,5%, deoarece vânzările în Asia de Sud-Est, în special, erau sub presiune din cauza pandemiei de Covid-19, scrie ziarul olandez AD.
„Inflația costurilor rămâne la niveluri puternic ridicate, iar aceasta va continua și în anul viitor”, a explicat CEO Alan Jope când a anunțat rezultatele trimestriale.
Jope a mai adăugat că grupul va ajusta prețurile pe toate categoriile și piețele și va implementa o serie de măsuri de productivitate pentru a compensa costurile crescute.
La începutul acestei săptămâni, Danone și Procter & Gamble au avertizat și despre costuri mai mari și au indicat că noi creșteri de preț sunt la orizont.
Pe lângă cifre, Unilever a mai raportat că separarea operațională a diviziei de ceai, inclusiv a mărcilor cunoscute precum Lipton și Pukka, a fost finalizată. Unilever analizează acum diferitele opțiuni pentru divizie, prin care o IPO, o vânzare sau un parteneriat sunt încă posibile.